eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLinia kredytowa w MultiBankuRe: Linia kredytowa w MultiBanku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Linia kredytowa w MultiBanku
    Date: Sat, 19 Jan 2002 17:38:23 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 81
    Message-ID: <a2c7ga$7dh$1@news.tpi.pl>
    References: <a2a20f$n1v$1@news.tpi.pl> <0...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa54.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1011458379 7601 213.76.48.54 (19 Jan 2002 16:39:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Jan 2002 16:39:39 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:156316
    [ ukryj nagłówki ]

    Czy w regulaminie bankowym MULTIBANK jest zdefiniowne pojęcie "historii
    rachunku"? Z tego co wiem nie jest. W powszechnym pojęciu "historia
    rachunku" oznacza zapis wszystkich operacji dokonanych na rachunku do chwili
    obecnej. Zapis operacji z rachunku, które otrzymuję z banku co miesiąc w
    związku z powyższym stanowi taki zapis. Brak definicji określenia "historia
    rachunku" w regulaminie Multibanku nie może powodować, że praconicy
    Multibanku będą je definiowali dowolnie wg własnego uznania. A tak właśnie
    jest. Wg norm prawa unijnego, które częściowo juz u nas obowiązuje - brak
    definicji określeń w regulaminie powoduje, że w razie jakichkolwiek
    wątpliwości (a takie jak widać są) interpretuje się dane określenie na
    KORZYŚĆ KLIENTA (jako słabszej strony sporu)!!!
    Powiem więcej; OBECNIE OBOWIĄZUJĄCY REGULAMIN MULTIBANKU NA DZIEŃ DZISIEJSZY
    NIE JEST ZGODNY Z USTAWĄ PRAWO BANKOWE!!! Wskażę tutaj przykład: Paragraf
    61 regulaminu ROR stanowi, że "zmiana stawek opłat i prowizji nie stanowią
    zmiany postanowień niniejszego regulaminu".
    Natomiast Art 54 pkt. 3 ustawy Prawo Bankowe stanowi: "w umowie rachunku
    bankowego określa się ponadto wysokość prowizji i opłat za czynności
    związane z prowadzeniem rachunku i warunki ich zmiany". Inaczej ujmując
    każda zmiana prowizji lub opłat powoduje zmianę umowy!!! Dzisiaj otrzymałem
    pocztą umowę dot. ROR W Multibanku z tym samym błędem (patrz par. 61
    regulaminu ROR)!!!
    Rozumiem, że za niezgodność w regulaminie "szary" pracownik banku nie może
    odpowiadać, ale dlaczego klientom wciska się kit? To nie ja łamię regulamin
    bankowy, ale to bank robi ze mnie xxxx przysylając mi do podpisania umowę
    niezgodną z obowiązującym obecnie prawem i interpretując regulamin jak mu
    jest wygodnie!!! Nie chcę szukać innych niezgodności, bo nie mam na to ani
    ochoty ani dość czasu.
    Jako niedoszły klient MULTIBANKU uprzejmie proszę o SZYBKĄ zmianę
    regulaminu. Za drobną opłatą mogę pomóc w tworzeniu NORMALNEGO I
    SKIEROWANEGO KU KLIENTOWI regulaminu bankowego, bo obecny jest delikatnie
    mowiąc nieco za sztywny.
    A propos - czy ktoś policzył straty jakie ponosi dany bank, straty
    spowodowane utratą dobrych klientów, którzy zostaja zniechęceni do
    korzystania z usług danego banku ze względu na niechęc do poddania się
    panującym tam biurokratycznym procedurom? Biorąc pod uwagę ostatnie lata,
    procedury zostały nieco uproszczone, ale do normalności nieco jeszcze
    brakuje...

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:093e.00001083.3c496443@newsgate.onet.pl...
    > "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl> napisał(a):
    > > Miałem bardzo podobne zdarzenie w Multibanku.
    > > Przyniosłem wyciągi miesięczne z rachunku w innym banku, a oni mi na to,
    że
    > > to nie jest "HISTORIA RACHUNKU". A ja mówię - jest - wszystkie operacje
    na
    > > koncie są więc o co chodzi? Wtedy oni, że potrzebne jest potwierdzenie
    > > pieczęcią banku i podpisem osoby z banku(?).
    >
    > To zdarzenie nie jest podobne. Nie zostałeś wprowadzony w błąd. Wyciągi
    > miesięczne nie są równe historii rachunku. Nie można wymagać od pracownika
    > łamania procedur dlatego, że posiadasz konto w banku, w którym HR kosztuje
    100
    > zł.
    >
    > > Kurcze, myślę - sugerują, że
    > > chcę ich naciągnąć?
    > > Zaproponowałem, że wejdę w obecności pracownika Multibanku w moje konto
    w
    > > internecie w poprzednim banku i pozwolę aby je sobie wydrukowali!! I co
    ?
    > > nie zgodzili się!!!!
    >
    > Realizują regulamin, który stanowi (par.3 pkt.4), że: "Wnioskodawca
    zobowiązany
    > jest do przedstawienia historii rachunku za okres co najmniej ostatnich 6
    > miesięcy" - koniec dyskusji. Choćbyś przyprowadził 10 pracowników
    poprzedniego
    > banku, którzy by ręczyli za Twoją wypłacalnośc i tak nic nie wskórasz.
    >
    > Nie rozumiem jak można mieć pretensje do kogoś za to, że rzetelnie
    wykonuje
    > swoją pracę.
    >
    > pozdrawiam
    > thewind
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1