-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Linia kredytowa w MultiBanku
Date: Sat, 19 Jan 2002 17:38:23 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 81
Message-ID: <a2c7ga$7dh$1@news.tpi.pl>
References: <a2a20f$n1v$1@news.tpi.pl> <0...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: pa54.bydgoszcz.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1011458379 7601 213.76.48.54 (19 Jan 2002 16:39:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Jan 2002 16:39:39 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:156316
[ ukryj nagłówki ]Czy w regulaminie bankowym MULTIBANK jest zdefiniowne pojęcie "historii
rachunku"? Z tego co wiem nie jest. W powszechnym pojęciu "historia
rachunku" oznacza zapis wszystkich operacji dokonanych na rachunku do chwili
obecnej. Zapis operacji z rachunku, które otrzymuję z banku co miesiąc w
związku z powyższym stanowi taki zapis. Brak definicji określenia "historia
rachunku" w regulaminie Multibanku nie może powodować, że praconicy
Multibanku będą je definiowali dowolnie wg własnego uznania. A tak właśnie
jest. Wg norm prawa unijnego, które częściowo juz u nas obowiązuje - brak
definicji określeń w regulaminie powoduje, że w razie jakichkolwiek
wątpliwości (a takie jak widać są) interpretuje się dane określenie na
KORZYŚĆ KLIENTA (jako słabszej strony sporu)!!!
Powiem więcej; OBECNIE OBOWIĄZUJĄCY REGULAMIN MULTIBANKU NA DZIEŃ DZISIEJSZY
NIE JEST ZGODNY Z USTAWĄ PRAWO BANKOWE!!! Wskażę tutaj przykład: Paragraf
61 regulaminu ROR stanowi, że "zmiana stawek opłat i prowizji nie stanowią
zmiany postanowień niniejszego regulaminu".
Natomiast Art 54 pkt. 3 ustawy Prawo Bankowe stanowi: "w umowie rachunku
bankowego określa się ponadto wysokość prowizji i opłat za czynności
związane z prowadzeniem rachunku i warunki ich zmiany". Inaczej ujmując
każda zmiana prowizji lub opłat powoduje zmianę umowy!!! Dzisiaj otrzymałem
pocztą umowę dot. ROR W Multibanku z tym samym błędem (patrz par. 61
regulaminu ROR)!!!
Rozumiem, że za niezgodność w regulaminie "szary" pracownik banku nie może
odpowiadać, ale dlaczego klientom wciska się kit? To nie ja łamię regulamin
bankowy, ale to bank robi ze mnie xxxx przysylając mi do podpisania umowę
niezgodną z obowiązującym obecnie prawem i interpretując regulamin jak mu
jest wygodnie!!! Nie chcę szukać innych niezgodności, bo nie mam na to ani
ochoty ani dość czasu.
Jako niedoszły klient MULTIBANKU uprzejmie proszę o SZYBKĄ zmianę
regulaminu. Za drobną opłatą mogę pomóc w tworzeniu NORMALNEGO I
SKIEROWANEGO KU KLIENTOWI regulaminu bankowego, bo obecny jest delikatnie
mowiąc nieco za sztywny.
A propos - czy ktoś policzył straty jakie ponosi dany bank, straty
spowodowane utratą dobrych klientów, którzy zostaja zniechęceni do
korzystania z usług danego banku ze względu na niechęc do poddania się
panującym tam biurokratycznym procedurom? Biorąc pod uwagę ostatnie lata,
procedury zostały nieco uproszczone, ale do normalności nieco jeszcze
brakuje...
Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:093e.00001083.3c496443@newsgate.onet.pl...
> "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl> napisał(a):
> > Miałem bardzo podobne zdarzenie w Multibanku.
> > Przyniosłem wyciągi miesięczne z rachunku w innym banku, a oni mi na to,
że
> > to nie jest "HISTORIA RACHUNKU". A ja mówię - jest - wszystkie operacje
na
> > koncie są więc o co chodzi? Wtedy oni, że potrzebne jest potwierdzenie
> > pieczęcią banku i podpisem osoby z banku(?).
>
> To zdarzenie nie jest podobne. Nie zostałeś wprowadzony w błąd. Wyciągi
> miesięczne nie są równe historii rachunku. Nie można wymagać od pracownika
> łamania procedur dlatego, że posiadasz konto w banku, w którym HR kosztuje
100
> zł.
>
> > Kurcze, myślę - sugerują, że
> > chcę ich naciągnąć?
> > Zaproponowałem, że wejdę w obecności pracownika Multibanku w moje konto
w
> > internecie w poprzednim banku i pozwolę aby je sobie wydrukowali!! I co
?
> > nie zgodzili się!!!!
>
> Realizują regulamin, który stanowi (par.3 pkt.4), że: "Wnioskodawca
zobowiązany
> jest do przedstawienia historii rachunku za okres co najmniej ostatnich 6
> miesięcy" - koniec dyskusji. Choćbyś przyprowadził 10 pracowników
poprzedniego
> banku, którzy by ręczyli za Twoją wypłacalnośc i tak nic nie wskórasz.
>
> Nie rozumiem jak można mieć pretensje do kogoś za to, że rzetelnie
wykonuje
> swoją pracę.
>
> pozdrawiam
> thewind
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.02 21:26 wkg
- 19.01.02 22:43 Mariusz Mroczkowski
- 21.01.02 12:04 Tomasz Tatar
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...