    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Logowanie Meritum padlo?
    Date: Tue, 5 Jun 2012 12:54:52 +0200
    <8...@a...kjonca> <jqasd3$rlr$1@inews.gazeta.pl>
    <jqaulo$fui$1@inews.gazeta.pl> <jqcbl9$kqj$1@inews.gazeta.pl>
    <jqd321$n51$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jqd4oq$jg8$1@inews.gazeta.pl>
    <jqfelk$6uk$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <jqfqb9$lv0$1@inews.gazeta.pl>
    <jqftmk$bfn$1@node2.news.atman.pl> <jqh4o9$t54$1@inews.gazeta.pl>
    <jqj15s$gjh$1@node1.news.atman.pl> <jqjbid$p40$1@inews.gazeta.pl>
    <jqjh36$142$1@node1.news.atman.pl>

    "MarcinF" jqjh36$142$...@n...news.atman.pl

    > Zwykle nie.

    Zatem zwykle blokada jest nieuzasadniona. Po co zatem jest
    zakładana zwykle? Dla hecy?

    > Na wszelki wypadek, gdyby przyczyna błędnie wprowadzonego hasła była inna niż
    zwykle.

    I na ten właśnie wypadek warto powiadomić klienta.
    A ,,zwyczajność'' warto zwyczajnie ograniczyć,
    dając klientowi więcej prób -- na przykład 4.

    -=-

    Rozmowa podąża donikąd -- wg Ciebie blokada ma się nijak
    do bezpieczeństwa. Jest, bo musi być tak, jak musi padać
    deszcz -- czasami potrzebnie, czasami nie... Po prostu
    blokada ma być -- i koniec.

    Kot potrafi naśladować człowieka i załatwiać swe ,,potrzeby
    fizjologiczne'', siedząc na sedesie -- ale i tak po tym
    ,,czynie'' musi zagrzebywać swe odchody łapką... Filmów
    to ukazujących jest cała masa w necie, a i niejedna osoba
    doświadczyła tego, obserwując swego kota Kot zagrzebuje,
    gdyż tak ma poukładane/zapisane w instynkcie -- czyli
    w dziedzicznej pamięci. Nie wie, po co ma zagrzebywać,
    więc i nie pojmuje tego, że to trud zbyteczny.

    -=-

    Albo jest podejrzenie o włamanie, albo nie ma tego podejrzenia.

    () Jeśli jest -- trzeba jak najszybciej zawiadomić klienta.
    () Jeśli nie ma -- nie trzeba blokować konta.

    Nie ma czegoś takiego jak włamanie częściowe, przy którym dostęp
    trzeba ograniczyć czy wręcz zablokować, ale niebezpieczeństwa
    włamania jeszcze nie ma.

    Skoro 3 próby **zwykle** dają fałszywy obraz rzeczywistości -- trzeba dać więcej
    prób.

    -=-

    [i jak kotu nie można wytłumaczyć absurdalności zagrzebywania odchodów
    leżących w sedesie, tak ,,niektórym'' ludziom nie można wyjaśnić tego,
    że 3 próby to za mało; w efekcie takiej nadgorliwości -- tępiona jest
    ostrożność, jako że bank (czy inna osoba -- tutaj jest nią mój adwersarz)
    uznaje, iż **każda** próba błędnego wprowadzenia hasła jest jedynie
    konsekwencją błędu klienta, nie zaś groźną próbą włamania; najpierw
    ktoś obwiesza się zamkami, kłódkami, łańcuchami, alarmami, później
    zaś tępieje i wyłącza te wszystkie zabezpieczenia jedno po drugim,
    jako że dają one więcej złego niż dobrego... wówczas właśnie jest
    czas dla złodzieja; na religii opowiedziano mi pewną sytuację -- ojciec
    na ,,straży'' postawił swego małego syna, który miał wzywać pomocy,
    gdyby zobaczył coś podejrzanego; syn początkowo robił jaja i alarmował,
    choć nic złego nie działo się; otępiała uwaga ojca doprowadziła
    w końcu do tego, że ojciec ów nie zareagował nawet/także wtedy,
    gdy syn wzywał pomocy uzasadnionej zaistniałą sytuacją...
    syn zatem darł się w niebogłosy, ojciec się śmiał a rabusie
    okradali ,,chronione'' dobro...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'