  • Data: 2010-01-20 07:57:38
    Temat: Re: Lokata OF
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-20 06:06, Josh01 wrote:

    > Po 2.02.2010 OF podniesie oprocentowanie?

    Wygląda na to, że okres na który przedłużają promocję systematycznie
    maleje, a w każdym razie nie rośnie.
    Z drugiej strony pamiętam, że właśnie w styczniu lokaty w OF szybko
    robiły się popularne, co skutkowało likwidacją lokat o najlepszych
    parametrach, np. 24-miesięcznych 10%/7%. Teraz kończą się pierwsze
    lokaty masowe (8,5% na rok), więc w portfelu OF pojawia się znaczna
    ilość "niepewnych" - co do woli przedłużenia - lokat.

    Z tego widać, że aktualnie jest coraz więcej lokat, które mogą
    odpłynąć z OF i jeśli są przedłużane to na krótki okres - w każdym
    razie nie na rok, jak drzewiej bywało, co powoduje nerwowość w OF -
    z jednej strony chcieliby obniżyć oprocentowanie, z drugiej coraz
    większa część lokat to lokaty krótkoterminowe.

    Można pokusić się o wniosek, że dopóki głowni konkurenci nie zmienią
    po raz pierwszy warunków, będzie przedłużanie, ale jak ktoś już
    zacznie, to będzie spirala w dół albo ewentualnie w górę - ale to
    mało prawdopodobne: tylko wtedy, gdyby już następował odpływ
    kapitału albo potrzeby kapitałowe Getin/Noble rosły, co w świetle
    fuzji jest niemożliwe.
    Natomiast można się spodziewać skrócenia okresu ważności wniosków
    lub zmiany zasad ustalania oprocentowania na obowiązujące w dniu wpłaty.

    witrak()