  • Date: Fri, 19 Aug 2011 22:16:01 +0200
    From: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lukas - zmiana na - Crédit Agricole

    On 11-08-16 09:43, Szymon wrote:

    > Brzmi dziwne, ale skojarzeń negatywnych brak.

    No widzisz? A zastapily Ere, Idee, Dominet. Wiec pewnie i tak bedzie z CA.

    > Żaden nie kojarzy się negatywnie. Pamiętasz, jak SKOK-i miały hasło "nie
    > wińcie nas, nie jesteśmy bankami" czy jakoś podobnie? Stefczyka całkiem
    > prężnie działa.

    No wlasnie zden nie kojarzy sie negatywnie, CA tez nie bedzie, chociaz
    trudno bedzie wypowiedziec, napisac ;)

    > Tyle, że w Lukasie swego czasu mnóstwo było emerytów. Podobnie jak w PKO
    > Bank Polski. Nawet Inteligo brzmiało pozytywnie w przeciwieństwie do
    > Bankgesellschaft Berlin AG. Powiedz emerytowi, że ma Niemcom oddać swoje
    > oszczędności... Sądzę, że sukces Polbanku to też w dużej mierze dobór
    > nazwy marki. Podobnie jak BZ WBK unika rozwijania pełnej nazwy ;-)

    Emerytow bylo po kredyt. Przy kredycie sie nie wydziwia, tylko go
    bierze. No i w Lukasie (kredyty ratalne), a nie w Lukas Banku - gdzie
    mieliby rachunek osobisty.
    Czasy, gdy Lukas byl liderem lokat dosc dawno odeszly w niepamiec.

    Sukces Polbanku to sukces kredytowy niz depozytowy, a ten ostatni jest
    spooorym kosztem osiagniety ;)

    > Dziś zaufanie do banków jest bardzo niskie. To nie do końca jest tak, że
    > człowiek biorący - być może swój pierwszy - kredyt na okres dłuższy niż
    > chodzi po Ziemi weźmie sobie pierwszy lepszy bank. Jak inaczej tłumaczyć
    > potęgę PKO BP? Do dziś większość starszych ludzi za synonimy uważa słowa
    > bank/PKO czy lokaty/książeczka oszczędnościowa.

    Badania pokazuja, ze nie masz racji ;)
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Rosnie-zaufanie-do-b
    ankow-w-Polsce-2303558.html
    http://www.ey.com/PL/pl/Newsroom/News-releases/PR11_
    Polacy-zadowoleni-ze-swoich-bankow
    http://www.rp.pl/artykul/664508.html

    No i najwazniejsze - a jaka banki maja alternatywe?

    Co do emerytow i PKO. Jesli bank od lat jest liderem w kredytach
    hipotecznych czy studenckich, to ta teza troche jest deta ;) Oczywiscie
    srednia wieku jest wyzsza niz u konkurencji, ale poczekaj jak wejdzie
    SKO ;)

> [...]
    > dużej mierze obwinia się banki. Ale zobacz na RRSO maczkiem, gdy reklama
    > % kredytu bije po oczach - też łatwo można nabrać przekonania, że
    > zostało się oszukanym. Znam też osoby, które kupiły auto z salonu na
    > kredyt lub komputer, a po 2-3 latach uważały, że zostały oszukane, bo
    > nie dość, że zapłaciły znacznie więcej niż wynosiła cena to jeszcze w
    > ciągu 2-3 lat te rzecz potraciły na wartości. Ty jesteś świadom, mówisz
    > o rekomendacjach, a ja sądzę, że 99% ludzi nie ma o tym pojęcia. Dlatego
    > pewnie przy TFI (choć nie tylko) ileś tam razy trzeba potwierdzić czy

    Ja pisze tylko o tym, ze banki ktore specjalizowaly sie w kredytach
    knsumpcyjnych - gotowki, ratalki, KK - w obecnej sytuacji musza mocniej
    wejsc w rynek uniwersalny - dodac do oferty ROR, kredyt w rachunku,
    lokaty, inwestycje, rowniez konta dla firm. Podalem przyklady instytucj,
    ktore tak robia (przeciez w GE w ogole nie mozna bylo miec konta
    osobistego!!).
    A zatem chyba to nie do mojego wpisu komentarz? ;)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/