    From: MK <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Lze-elity czyli cfaniaczki z Aliora.
    Date: Sun, 6 Jun 2010 11:33:43 -0700 (PDT)

    On 6 Cze, 17:49, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A jaki ma to związek? Bank nie uchylił się od przyjęcia świadczenia.
    > Przyjął je dokładnie w taki sposób, jaki określa umowa, którą zawarłeś.

    Nie masz racji, ale skoro twierdzisz, ze jest to w umowie (gdyby nawet
    bylo mozna to powazyc) to pokaz w ktorym miejscu :).

    > Nie. Zleceniodawca zlecił swojemu bankowi wykonanie przelewu i to ten
    > bank odpowiada wobec zleceniodawcy za poprawne wykonanie zlecenia od
    > początku aż do samego końca - czyli do chwili zaksięgowania przelewu na
    > rachunku odbiorcy. Wzajemne relacje banków, takie jak łączące je umowy,
    > czy też regulamin KIR - nie mają dla klienta-nadawcy znaczenia.
    > Znaczenie ma jedynie regulamin banku nadawcy, no i oczywiście szeroko
    > pojęte ogólne przepisy prawne.

    Pierdy, nie chce mi sie odszukiwac doslownego cytatu ale jest tam mowa
    o odpowiedzialnosci solidarnej, chyba ze jeden z bankow wykaze swoja
    'niewinnosc'. W przypadku odpowiedzialnosci solidarnej moge sobie
    wybrac 'ofiare' ataku. W tym wypadku jednakze bank z ktorego wyslalem
    przelew zwolnil sie z odpowiedzialnosci, bo przekazal kase do KIR, a
    NBP zaksiegowal ja na rachunku Aliora.

    > Tak, jeśli będzie to zgodnie z regulaminem.

    Bzdura. KC jest nadrzedny w stosunku do prawa prywatnego i dosc jasno
    definiuje spelnienie zobowiazania. Gdyby nawet tego nie bylo to
    nigdzie w umowie (takze regulaminie stanowiacym jej intergralna czesc
    nie ma inforlacji o tym, ze jesli przelew przyjdzie 3 sesja w diu
    splaty to zostana naliczone odsetki. Jesli Alior mial taki zamiar
    przygotowujac wzorzec umowny, a nie okreslil tego jasno to mozna
    domiemywac, ze nie dzialal w dobrej wierze :). Tak czy inaczej
    umoczyli.

    MK