    From: b...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MBANK - konto zak�adane przez pe�nomocnika ...
    Date: Fri, 15 Oct 2010 09:21:52 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > No nic, pojutrze lezÄ&#65533; do banku z papierem i zobaczÄ&#65533; co z tego
    > wyjdzie.

    biorąc pod uwagę że muru nie stanowią przepisy prawa
    ale ludzka niekompetencja życzę koledze powodzenia

    może będzie mieć więcej szczęścia niż ja...

    pomijając jednak czynnik ludzki (niskie wykształcenie niska
    motywacja bankowców do działań niestandardowych regulamin kar
    za przekroczenie uprawnień i brak nagród za rozwiązanie nawet
    bardzo nietypowego problemu) pod założeniem że kolega trafiłby
    na bardzo kompetentną i życzliwą osobę, przewiduję problemy:

    wynikające ze zbyt ogólnego charakteru pełnomocnictwa.

    nie podoba mi się np. stwierdzenie o "umowach zawieranych
    na podstawie prawa bankowego". Trudno określić czy chodzi
    tutaj o umowę rachunku bankowego (art. 725 k.c.) czy może
    o umowę o kredyt. Jeśli to drugie, banki bywają nadostrożne.

    Ogólnie mówiąc, jest prawie niemożliwe zaciagnięcie kredytu
    dla innej osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gosp.
    na podstawie pełnomocnictwa, chociażby notarialnego.

    Wyjatkowo, banki godzą sie na pełnomocnictwo notarialne
    do poszczególnej czynności (do podpisania umowy kredytowej
    nr .... z dnia .... z bankiem ...... nazwa banku siedziba)
    i też w wyjątkowych sytuacjach np. podpisanie umowy przez
    rodzonego brata osoby całkowicie niewidomej.

    W przedstawionym tekście pełnomocnictwa brakuje mi wyraźnego
    rozróżnienia umowy kredytowej od umowy rachunku bankowego
    oraz określenia kwoty do jakiej można zaciągać zobowiązania
    np. "do wysokości środków na rachunku, w granicach zwykłego
    zarzadu", brak kwotowego określenia granicy zwykłego zarządu

    w tym samym pełnomocnictwie wspomniano paczki i pocztę co
    sugeruje handel internetowy na nie swoje nazwisko i budzić
    może nadostrożność bankowców, przewidujących wałek na allegro