    From: Tolek <t...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MILLE-pijawki i propozycja nie-do-odrzucenia
    Date: Sun, 06 Sep 2009 18:46:56 +0200

    On 2009-09-05 20:29, squonk wrote:
    > Po powrocie z urlopu otrzymałem mila korespondecje z Millebanku z informacja o
    > rychlej koniecznosci pobrania oplaty tytulem ubezpieczenia od niskiego wkladu
    > wlasnego do zaciagnietego kredytu hipotecznego w wysokosci ok 6000PLN. Jakby
    > nie patrzyl dostaje po plecach bo 1. robimy wycene nieruchomosci - koszt 480
    > zl , 2. ustanawiamy dodatkowe zabezpieczenia - konieczna wycena lub 3.
    > splacamy kredyt do poziomu 80%. Przypomina mi to sytuacje z Polbankiem, ktory
    > tak samo straszyl swoich klientow. Oczywiscie pan w placowce ze szczerym i
> [...]

    1) To miałeś zapisane w umowie. Trzeba było się tym wcześniej
    zainteresować. Mille przynajmniej daje Ci prawo wyboru. Opcja 1. jest
    jaknajbardziej uczciwa. To nie jest to co w Polbanku. Nikt Ci nie chce
    wypowiedzieć umowy, miałeś jasno zapisane w umowie, że jeśli po 3 latach
    wartość długi będzie wyższa od XXX.XXX *PLN* to za tę różnice będzie
    pobrane ubezpieczenie na kolejne 3 lata. Trzeba patrzeć, co się
    podpisuje - ja to przeszedłem, ale zrobiłem to szybciej, bo wiedziałem
    że ten moment nadejdzie
    2) Lista nie jest tajna, możesz się zapytać rzeczoznawcy, czy jest na
    liście Millenium, a także zadzwonić na infolinię i zapytać się, czy
    rzeczoznawca jest na ich liście.
    3) WAŻNE - mówisz 6KPLN, co oznacza, że masz dość znaczny kredyt. Mille
    o ile dobrze pamiętam zastrzega sobie, że dla wycen >400KPLN mimo
    operatu zrobionego przez uznanego przez nich rzeczoznawcę, to i tak mogą
    mieć potrzebe wysłania na wizję lokalną swojego rzeczoznawcy (200 PLN
    wtedy). Tak więc rozważ, czy nie opłaci Ci się zrobić operat przez
    Millenium
    4) Do kosztów wlicz sobie aneks za zmianę umowy.

    T.