    From: "slawek kozlowski" <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MINI-MEGA-AWARIA MBANKu!!!
    Date: Mon, 29 Jan 2007 10:19:13 +0100

    news:059e.00000003.45bd7ebe@newsgate.onet.pl...

    > sprawdzic, ale
    > na trasie... i juz.
    >
    > No dobrze, to sparafrazuje, abym sie upewnil czy
    > rozumiem. Stoi sobie gdzie serwer ze stronka
    > mbanku. Wioda do niego zarowno z tpsa jak i plusa
    > jakies lacza, via jeden i ten sam feralny router,
    > ktory dla obu sciezek w moim przypadku nie dziala.
    > Tpsa znalazl sposob zeby to omijac bvia jakies
    > proxy. Z plusem nie wiadomo jak jest, ale w
    > przegladarce telefonu nie za bardzo widze takie
    > opcje proxy zeby pokombinowac. Na oko sytuacja
    > wyglada fatalnie. Nagle sie cos stalo co jest
> [...]

    Czytajac ten watek od poczatku jestem zszokowany. Jestem informatykiem i
    wydaje mi sie to normalne ze cos po drodze w internecie moze nie dzialac, bo
    jak wiemy Internet nie ma centralnego zarzadzania i kazdy zajmuje sie swoim
    kawalkiem. Temat zabrzmial jakby zjadlo komus z powodu awarii milion zlotych
    a tu po prostu zalogowac sie nie mozna, tak na prawde nie wiadomo z czyjej
    winy. Jest niedziela, nie dziala gielda wiec raczej nie stracisz, nie mozna
    dokupic ani sprzedac FI, mozna zrobic tylko przelew wewnetrzny bo zewnetrzny
    i tak pojdzie w poniedzialek. Pewnie cala rzesza ludzi pracuje juz nad
    problemem i potrzeba kilku godzin aby informacje o prawidlowej trasie
    routingu sie rozeszly. Moim zdanie wybranie terminu sobotniego na takie
    zmiany jest jak najbardziej rozsadne. A ty probujesz zmienic juz w tym
    czasie bank, operatora, przegladarke, telefon - troche tu zartuje ale tak to
    wygladalo. Niewiedza techniczna przyczynila sie wiec do posadzenia banku ze
    jest zly. Codziennie na swiecie nie dziala pewnie milion stron z powodow
    technicznych bo jest to niestety tylko sprzet i moze cos sie zepsuc nawet
    jesli zabezpieczymy sie na wszelkie wyobrazalne sposoby to znajdzie sie
    sposob niewyobrazalny zeby cos nie zadzialalo.

    slawekk