  • Data: 2004-05-11 07:23:53
    Temat: Re: Mafia wyczyściła konta klientów banku Millenium
    Od: "Glenn" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > widzisz, niestety wbrew temu co Ci wydaje uczciwosc *jako cecha
    charakteru*
    > nie jest cecha zero-jedynkowa.
    > dlatego wlasnie mamy w PL np. tylu dresiarzy czy zlodziei.
    > gdyby spoleczenstwo bylo bogatsze - zapewniam Cie ze byloby inaczej.

    W dużo bogatszych krajach jest i złodziejstwo i dresiarstwo i parę jeszcze
    innych niemiłych zjawisk ;-))) Zgodnie z Twoją teorią nie powinno ich tam
    być, albo powinny być zjawiskami marginalnymi. A nie są.

    > jestem bardzo daleki od tlumaczenia nieuczciwosci (to Twoja
    > nadinterpretacja), w sensie "biedny jest to moze krasc"
    > mowie raczej o jej przyczynach.

    No właśnie mnie również chodzi o przyczyny. Do takich przyczyn nie zaliczam
    poziomu zarobków.

    > jesli ktos zarabia 100k PLN (jak w Twoim przykladzie) to nie bedzie
    > ryzykowal doskonalej pracy do jakiegos przekretu - to dla mnie oczywiste.
    > jesli placisz ludziom niegodziwie, to liczba potencjalnych zlodziei
    rosnie.

    Tak? Ciekawe dlaczego szefowie Enronu zaryzykowali swoją wspaniałą pracę?
    Dlaczego szefowie Shella też zaryzykowali? Za mało im płacono?

    > dziwie sie ze tego nie dostrzegasz.

    Prezentujesz typowo (wybacz) komunistyczne podejście - pamiętasz hasło "byt
    określa świadomość" ? Otóż to hasło nie jest prawdziwe, choć wciąż znajdują
    się tacy którzy się na nie nabierają.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,