    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mille - jestem pod wrażeniem!!!
    Date: Sat, 02 Mar 2013 23:51:24 +0100

    > 0. Zauważ, że gdzieś do roku 2008 Polacy lokowali duży szmal
    > w nieruchomościach, zatem niejeden niejako zaczyna razem
    > ze mną, bo ja latem 2008 roku zszedłem chwilowo pod poziom
    > zero za sprawą: dwóch obiektywów, aparatu fotograficznego,
    > lampy błyskowej, nagrywarki stacjonarnej, notebooka...

    Jedni kupowali mieszkania, inni je sprzedawali lokując na 10%, bo tyle
    dochodziły lokaty. ;-)

    > 2. Mówisz 1%, ale 1% rocznie, tedy i 2500 rocznie a to nie
    > jest już średnia krajowa. :)

    Jest. Potraktuj to jako 13-stkę.

    > 3. Merytorycznie jest 5%, Optymalnie chyba 4.6%, skąd zatem
    > pomysł ideologiczny na 4%?

    Zaprzeczasz koncepcji kolegi. Jeśli nie szukamy lokat, nie gonimy za
    procentem to niekoniecznie wrzucamy do Optimy... nie... Meritum... Albo
    Mille... albo... Bo to już de facto oznacza, że musisz śledzić rynek. Ja
    założyłem 4%, bo to taki mniej więcej średni procent bez wysiłku i
    kombinowania.

    > 4. Z tego ewentualnego 1% V19 zabierze nie mniej niż 19%
    > i zostanie nieco ponad 2kpln. (V19 chyba uwzględniasz)

    O dziesiętne części % się nie spieram, co pewnie zauważyłeś, gdy
    napisałem 5,2 i 4, a zarazem 1 różnicy.

    > Imo realniejsze liczenie to: 100 kpln i 0.5% (po rabunku 0.4%)
    > czyli nieco ponad 1 pln dziennie. :) A to mniej niż daje Dobre
    > nawet wówczas, gdy kupujesz chustki papierowe....

    Optima nie wydaje mi się dobrym kontem. Pod pojęciem "nie gonię za
    procentami, bo nie warto już" rozumiem bardziej optymalny bank, który
    daje kartę do konta, zwrot za zakupy, placówki itd. Mille powiedzmy.
    Tyle, że tam % jest w okolicach 3,8 bodaj.

    > IMO właśnie wysokie %% złoconych lokat [może lepiej nie używać
    > słowa złoty... może bezpieczniej używać w jego miejsce pln?...
    > po co drażnić tych, których naciął Plichta na swoim złotym
    > interesem?..] sprawia, iż złotówka nabiera mocy walutowej.

    Nie bardzo rozumiem, co chciałeś powiedzieć, ale jeśli sugerujesz
    wzmocnienie złotówki to de facto teraz nie opłaca się kupować $, a
    zatem... pytanie w co lokować PLN nadal jest aktualne.