eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMin. kwota transakcji bezgotówkowejRe: Min. kwota transakcji bezgotówkowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.internetia.pl!newsfeed.tpintern
    et.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Min. kwota transakcji bezgotówkowej
    Date: Wed, 04 May 2005 20:01:49 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <d5a98l$p1k$1@nemesis.news.tpi.pl> <4...@n...vogel.pl>
    <o...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: cme216.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1115229998 14170 83.31.132.216 (4 May 2005 18:06:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 May 2005 18:06:38 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:FLxc3U5H2TrMskSzSqdvyxaUtTc=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:346993
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Dałoby się. Prawdopodobnei bank by dzwonił zanim by została wykonana
    > autoryzacja.

    Jesli dobrze Cie rozumiem, to jak to sobie wyobrazasz?

    Bank dostaje zapytanie o autoryzacje i musi na nie odpowiedziec.
    Pozytywnie lub negatywnie, ale jednoznacznie i od razu (bo jak nie to
    timeout, jak nie to timeout u sprzedawcy itd.). Nie wydaje mi sie by
    byla mozliwosc wysylania przez bank jakiejs odpowiedzi "czekaj dalej",
    ale nie wiem - w kazdym razie o niczym takim nie slyszalem.

    Chyba ze masz na mysli takie cos, ze bank odrzucilby transakcje,
    i dopiero nastepna transakcja (poprzedzona kontaktem telefonicznym)
    moglaby przejsc. Nie slyszalem by ktos to praktykowal, ale to mozliwe.

    Najczesciej banki dzwonia do klienta _po_ "podejrzanej" transakcji.
    Wtedy nie ma juz mozliwosci odrzucenia jej, ale przynajmniej mozna
    zablokowac/zastrzec karte. Problem jest wtedy gdy do klienta sie nie
    dodzwonia (np. przez jakis krotki czas), wtedy moze byc roznie.


    Z drugiej strony, przy liniowej prowizji, koszty przyjecia zaplaty
    karta za samochod kosztujacy 50 tysiecy zl sa dokladnie takie same
    jak za 50 przegladow po tysiac zlotych. Z tym ze na tych ostatnich
    jest wiekszy zysk (na robociznie), wiec nawet placac karta mozna
    dostac rabat.

    Mam wrazenie ze teraz sprzedawcy samochodow powinni (nie sprawdzalem,
    ale logika na to by wskazywala) dawac przyzwoite rabaty na samochody,
    moze nie warto kombinowac z kartami - do wiekszych transakcji to sa
    jednak przelewy, gdzie prowizja jest stala (zwlaszcza ze zwykle nie
    odbieramy samochodu natychmiast po dokonaniu zaplaty).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1