  • Data: 2009-10-31 15:32:29
    Temat: Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:hchk0v$q6p$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Wygląda na to, że był mądrym człowiekiem. Oczywiście pomijam tu przypadki
    > jakichś patologii, że jak ktoś widzi pieniądze to od razu musi je zgubić
    > albo przepić oraz klasyczne przypadki beneficjentów systemu przymusowych
    > ubezpieczeń społecznych.

    Na swoj sposob byl, bo nie ponosil dodatkowych kosztow. Stac go bylo na na 3
    samochody, dosc czesto zmieniane i 2 domy. Kilka lat po tym jak odszedlem
    firma padla. Nie mam zielonego pojecia co mu z tego wszystkiego zostalo, ale
    wtedy jak ja tam pracowalem bawil sie niezle. Wyjazd w lato, wyjazd w zime,
    a pracownicy za urlop dostawali tyle ile w umowie, starczalo na podroz do
    Ciechocinka ;). Wiekszosc na urlopy nie chodzila, tylko brala kase i
    harowala podczas swojego urlopu.

    > Wcześniej czy później, w takiej czy innej formie znacjonalizują wam
    > wszystko co macie zapisane w OFE. Mniej lub bardziej bez ogródek. Na razie
    > to jest wstęp - niech to wolniej przyrasta. Po dotychczas zgromadzone
    > środki zgłoszą się w swoim czasie. W imię sprawiedliwości społecznej,
    > wykładni celowościowej prawa, czy jakoś tak.

    Przy takiej biernosc spoleczenstwa jesto niestety ryzyko realne, ale jesli
    wszyscy zaczniemy myslec o tej kasie jako wlasnej i bronic jak inni bronia
    emerytur mundurowych czy KRUSu, to zaden polityk po to nie siegnie.

    > Czy naprawdę uważasz, że ludzie opłacający minimalne składki zazdroszczą
    > zapisów na kontach ludziom opłacającym wyższe, czy to ironia miała być, bo
    > nie jest to dla mnie jasne. Bo gdyby to nie była ironia... ale chyba była,
    > nie? :-)

    Hehe... widzisz najwazniejsza jest edukacja.... Tych, ktorzy maja kase na
    OFE trzeba nauczyc, ze to jest ich kasa i w ich interesie jest obrona tego,
    a tych ktory probuja wmowic, ze to jest niestotne napietnowac... Jak to
    mowia cel uswieca srodki ;).

    Dziwi mnie tak lekcewazace podejscie osob, ktore potrafia sie wyklocac z
    bankiem o 1gr, albo zakladac lokaty po kilkadziesiat pln ;).

    MK