    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?
    Date: Sat, 31 Oct 2009 17:40:00 +0100

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Aby mieć swoje mieszkanie to trzeba je albo dostać albo kupić. W
    > Polsce ceny mieszkań są chore, a nie każdy ma od kogo dostać.

    To jest prawda oczywiscie. Ale wiele osob jednak ma swoje mieszkania.

    > Jeśli jednakże 2 osoby nie mają mieszkania to :
    > - rata kredytu 2000 PLN,
    > - reszta opłat jak wyżej.
    >
    > Czyli wychodzi 4500 PLN.

    W najgorszym przypadku. I wtedy wychodzi na zero.
    Ale "jakby sie uprzec", to 1000 zl da sie odlozyc.

    > A jeśli tak te dwie osoby zechcą mieć np.
    > dziecko to przez pewien czas trzeba żyć z jednej pensji

    Tak jest korzystnie rzeczywiscie. To co ludzie robia ze zlobkami
    i opiekunkami jest czesto bez sensu, choc rozumiem ze moga nie miec
    innego wyjscia.

    > a później opłacać jakąś opiekunkę, bo
    > niestety załatwienie miejsca w sensownym przedszkolu jest średnio
    > możliwe.

    Eee tam, wszystko zalezy od lokalnych warunkow. Np. tu w okolicy nie ma
    z tym najmniejszego problemu. I przedszkole jest zupelnie sensowne.

    Wiem, w nowych dzielnicach nie ma wielu rzeczy - trzeba sie zastanowic
    czy nie lepiej placic troche wiecej w "dojrzalym" miejscu i nie miec
    takich problemow, a np. do pracy dojezdzac przez kwadrans (moze pol
    godziny tramwajem).

    > Do tego dziecko sporo kosztuje.

    Eee tam. Miesiecznie, wydatki nie sa tak duze.
    Jasne ze jakby podsumowac, ale rownie dobrze mozna podsumowac
    np. mieszkanie, jedzenie itd.

    > Do tego fajnie jest mieć samochód albo pojechać na wakacje. To jest
    > coś absolutnie podstawowego IMO.

    Samochod, smiem watpic. Zwlaszcza jesli ktos mieszka w miescie.
    Wakacje nie sa takie drogie, niekoniecznie trzeba jechac na druga
    polkule. Zarabiajac 2 x srednia krajowa da sie odlozyc.
    --
    Krzysztof Halasa