    Date: Mon, 08 Oct 2012 17:43:38 +0200
    From: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Money Makers

    W dniu 2012-10-08 17:32, Butek pisze:

    > Szukam możliwości zainwestowania swoich oszczędności, znalazłem na
    > stronie mojego banku ich ofertę, to się pytam
    > Nie wyżywaj się na mnie...

    Jeśli chcesz uniknąć ryzyka, to szukaj lokat. Zwykłych lokat,
    firmowanych przez banki, z podanym z góry % i okresem. Nie przyklejaj
    się do "swojego" banku. Posiadasz jakiś bank? Żaden bank nie jest "Twój"
    bardziej niż inny bank. On tylko Cię dyma, w tym sensie jest "Twój". :)
    W tej chwili lokaty są w przedziale 6.0-6.6% i horyzontem
    kilkumiesięcznym. Będziesz musiał ich "doglądać", szukać lepszych jak
    się Twoje będą kończyć itp. Tutaj większość obecnych, to "miłośnicy lokat".
    Jeśli chcesz podjąć jakieś ryzyko, to nie masz ograniczeń od góry. Na
    początek możesz przymierzyć się do kupienia jakichś dobrych akcji.
    Wybierz takie, które na przestrzeni 10 lat drożały lepiej, niż rósł
    WIG20. To w horyzoncie 2-5 lat, ale z warunkiem, że nie sprzedasz ich w
    ciągu miesiąca, jak zapotrzebujesz kasy.

    Parę kroków dalej są np. kontrakty terminowe na WIG20, czyli tzw. "futy"
    (FW20-coś-tam). Tu trzeba trochę poczytać, wyłożyć kasę i zacisnąć zęby.
    Można sporo zyskać, ale jeszcze więcej stracić. Tu już trzeba ostro
    "grać" (w sensie "operowania instrumentem", choć także i w sensie
    hazardu), czyli skupić się na tym.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.