    From: " Jacek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Moze ktos pomoze mi zrozumiec te zaleznosc
    Date: Wed, 28 Jan 2009 18:16:28 +0000 (UTC)

    M Z <n...@n...pl> napisał(a):

    > Przeciez rynek to nie jest tylko sama zagranica, na wykres nalozone sa
    > skladowe stale w postaci lokalnych, mniejszych przyplywow i odplywow
    > kapitalu, dlatego 100% korelacji nigdy nie bedzie. Takze nie wszyscy
    > uciekajac z kasowego laduja kase w EUR/USD, jak rowniez sa tez tacy, ktorzy
    > laduja pieniadze w kasowy. Do tego dochodzi funkcja czasu, niektorzy
    > podejmuja decyzje wczesniej a inni pozniej. Sam wykres jest zwyczajnie
    > wypadkowa tych wszystkich zjawisk i mowi jak duzy (jak widac maly nie jest)
    > wplyw na gielde i zlotowke ma obcy kapital, lub kapital zachowujacy sie jak
> [...]

    Dokładnie to są przepływy kapitału spekulacyjnego, inwestycyjnego itp.
    np Londym i NY sprzedaje akcje potem wymienia czyli sprzedaje uzyskane
    zlotowki na dolary, euro i przez to zloty sie oslabia. Odwrotnie tak samo to
    dziala. Mozna jeszcze uwzglednic wartosc stop procentowych. Gdy stopy
    procentowe sa wyzsze niz gdzie indziej a kurs waluty stabilny wg opinii obcych
    to kapitał moze przyplywac z zaganicy, czyli aby kupic polskie obligacje itp.
    trzeba wymienic dolary, euro na zlotowki co ja przez to jeszcze bardziej
    umacnia. Polski rzad emitował tez na swoje nieszczescie obligacje w euro jak i
    rowniez w jenie jesli dobrze pamietam, ktory umocnil sie 100% do zlotego
    ostatnio....