  • Data: 2008-10-03 13:31:59
    Temat: Re: MultiBank 8,08%
    Od: "ms" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    nie masz co tlumaczyc, to jakis bezczelny naganiacz, swoja droga zanim
    wrzucisz kase do Multibanku zainteresowalbym bym sie stanem Comerzbanku.

    Użytkownik "Adam" <A...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 3 Paź, 10:50, "okt" <t...@o...pl> wrote:
    > wczoraj byłem w oddziale MultiBanku. Chciałem ulokować 40 tys na 8,08% ale
    > dostałem od nich zamiast 8,08% aż 10% na 3 m-ce w pakiecie z 2 letnią
    > lokatą
    > inwestycyjną cappuccino. Coprawada musiałem wystać swoje w kolejce bo było
    > sporo osób zainteresowanych tą lokatą ale udało się.
    >
    > --

    No ok - to popatrzymy na tą lokatę inwestycyjną Cappucino:
    http://media.multibank.pl/PressOffice/PressRelease.9
    6125.po

    Składa się z 3 indeksów:

    S&P GSCI Coffee Excess Return
    S&P GSCI Cocoa Excess Return
    S&P GSCI Sugar Excess Return

    Wykresy tych indeksów:
    http://quotes.ino.com/chart/?s=CME_G25 - kawa
    http://quotes.ino.com/chart/?s=CME_G25 - kakao
    http://quotes.ino.com/chart/?s=CME_GSJ - cukier

    Pamiętaj, ze zgodnie z warunkami lokaty kupiłeś indeksy w połowie
    kwietnia 2008. Nie widać na razie wielkich wzrostów. Jeśli chcesz się
    wycofać to zapłacisz zgodnie ze wzorem ze strony multi.

    Jeszcze co do gwarancji 100% w dacie wykupu - warto zobaczyć kto to
    gwarantuje. Lehman Brothers też wypuszczał struktury z gwarancją 100%
    w dacie wykupu - teraz wszyscy co mieli ta gwarancję mogą się ustawić
    w kolejce razem z obligatariuszami i kredytodawcami Lehman - ale
    wątpliwe czy to 100% dostaną (prędzej 30%)

    Wg mnie w obecnych czasach bezpieczniej było wziąć te 8% i nie bawić
    się w żadne lokaty inwestycyjne. Może zarobisz na tej lokacie
    inwestycyjnej, a może nie - ja Ci życzę, żebyś zarobił ale dziwi mnie
    jak ludzie rzucają sie na dodatkowe 2% oprocentowania i jednocześnie
    ryzykują dużo więcej nawet nie do końca wiedząc co kupują.