    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: MultiBank - porażka?
    Date: Sun, 02 Nov 2003 21:49:38 +0100

    On 2 Nov 2003 14:57:06 GMT, "Grzegorz Podsiadło"
    <e...@a...w.stopce> wrote:

    >Że przepraszam co ? To że bank chce żeby na koncie coś się działo to
    >komunistyczny pomysł ? Dobrze się czujesz?

    pamiętaj o tym, że posiadanie rachunku jest obowiązkiem niektórych
    przedsiębiorców. Nie wydaje mi się, żeby takie ograniczenia
    wprowadzane przez jakikolwiek bank miały podstawę prawną. Przecież
    żadne prawo nie nakazuje przedsiębiorcy wykazywać obrotów na rachunku
    bankowym (no, oprócz zapłaty danin na rzecz US i ZUS).
    Gdyby wszystkie banki wprowadziły taki wymóg, to przykładowy
    przedsiębiorca nie miałby szans posiadać rachunku bankowego, co jest
    jego obowiązkiem.
    Przeprowadziłem więc - mam nadzieję, że przekonujący - dowód "nie
    wprost", że wprowadzanie przez banki wymogów wobec posiadaczy
    rachunków nie wynikających z obowiązującego prawa jest wbrew temu
    prawu.
    --
    Jarek Andrzejewski