eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMultibank - syf raz jeszczeRe: Multibank - syf raz jeszcze
  • Data: 2009-07-09 22:28:34
    Temat: Re: Multibank - syf raz jeszcze
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Składasz pismo, iż cofasz wypowiedzenie. Czy w przypadku banku
    > spotkałeś się z sytuacją aby bank odmówił takiego żądania (w sytuacji
    > produktu takiego jak rachunek osobisty/karta kredytowa gdy drugą
    > stroną jest zwykła osoba fizyczna - w rozumieniu banku dobry klient) ?

    Ale to jest tylko i wylacznie wybor banku. Rownie dobrze mozesz przyjsc
    po dwoch miesiacach i dokladnie tak samo, jesli bank sie zgodzi, mozecie
    zlikwidowac skutki wypowiedzenia.
    Samego wypowiedzenia nie mozna formalnie cofnac, mozna tylko spowodowac
    (przy zgodzie obu stron), zeby nie mialo praktycznych skutkow.

    Nie mam w zwyczaju "cofac" wypowiedzen, wiec trudno pisac o spotykaniu
    sie z odmowa.

    Swoja droga, jak myslisz - jaka jest procedura "cofania wypowiedzenia"
    przez bank? Obawiam sie, ze w takim przypadku oryginalny kwit wraz ew.
    z tym "cofajacym" ląduje w koszu. Moze byc ryzykowne jesli klient
    dysponuje potwierdzona kopia tego pierwszego.

    > Tym niemniej nie potwierdza tego, że produkt kredytowy został
    > zamknięty. W końcu na karcie mogło być np. zadłużenie albo po
    > dokonaniu wypowiedzenia spłynęły jakieś transakcje zdalne i
    > wypowiedzenie nie doszło do skutku.

    "Zamkniecie produktu kredytowego" to nie jest sprawa formalna, a tak w
    ogole to jest wewnetrzna sprawa banku. Kopia wypowiedzenia pozwala na
    okreslenie, ze umowa przestaje obowiazywac w konkretnym momencie,
    i jesli jedna lub obie strony maja po tym momencie jakies roszczenia
    do siebie, to moga ich dochodzic na normalnych zasadach. Splyniecie
    transakcji zdalnych lub innych nie powoduje, ze "wypowiedzenie nie
    doszło do skutku", aczkolwiek moze uniemozliwic zamkniecie rachunkow (bo
    do tego potrzebne jest zerowe saldo). Bylego juz klienta nie powinno to
    interesowac (pomijajac uregulowanie roszczen/zobowiazan). Jesli dane w
    BIKu itp. sa niezgodne z prawda to mozna żądać ich korekty albo np. isc
    na inna wojne z bankiem podpierajac sie wlasnie potwierdzona kopia
    wypowiedzenia.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1