    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Muszę się zadeklarować w PPK - ile warto?
    Date: Tue, 29 Oct 2019 13:00:12 +0100

    dyskusyjnych:qp8ug2$to4$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-10-28 o 22:22, z...@g...com pisze:

    >Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
    >Moim zdaniem idealnie pasuje do tematu PPK.

    >Kiedyś się oszczędzało i gromadziło wkład mieszkaniowy na książeczce.
    >Nie pamiętam ile procent ceny mieszkania musiało być (może 10, może
    >20) aby zostać wpisanym na koniec kolejki.
    >Jak likwidowałem książeczkę ze wszystkimi naliczeniami premii itp. to
    >starczyło na coś koło 1m?.
    >Gdzie się podziała reszta kasy?

    U tych, co byli na poczatku kolejki i zdazyli dostac ?
    Tak dziala inflacja - kto ma pieniadze, ten traci :-(

    >Potem mieliśmy zostać właścicielami kraju. Rozdawali jakieś udziały w
    >funduszach - pamiętam hasło 100 mln na głowę, ale szczegółów nie
    >pamiętam.

    100 mln to taki jeden na W obiecywal.

    >Jak kiedyś w końcu spieniężyłem cały ten udział to dostałem chyba coś
    >koło 200zł (a może razem z żoną dostaliśmy 200zł), ale pewien nie
    >jestem.

    Kto byl szybki, ten wiecej dostal ... i masz racje - pasuje do
    przyslowia.

    >Gdzie się podziała reszta kasy?

    W tym przypadku to jej chyba nigdy nie bylo.
    Byly jakies tam spolki, dostales w nich udzial, za 20 zl (za wiki).
    20 zl sie rozplynelo nie wiadomo gdzie, chyba minister zabral,
    a udzial okazal sie w koncu g* warty.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Powszechne_%C5%9Bwiade
    ctwo_udzia%C5%82owe

    Gdzies tam pozniej krewni i znajomi krolika wyczyscili NFI,
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Narodowy_fundusz_inwes
    tycyjny

    no bo po co robic na cudzym ...

    >Potem się przymusowo oszczędzało w OFE.
    >Teraz jakiś niewielki % tego co nazbieraliśmy mamy dostać i to
    >jeszcze po opodatkowaniu.

    ale skladki byly zwolnione z podatku.

    >Gdzie się podziała reszta kasy?

    "Sa zapisane na subkoncie w ZUS".
    I ciekawe ... czy po to, zeby inflacja je spokojnie zezarla i zebysmy
    uslyszeli
    "alez nic nie ukradlismy, pieniadze sa, a tak malo, bo wiecej pan nie
    uskladal".

    Aczkolwiek ... mam bardzo mieszane uczucia jesli chodzi o calosc OFE

    >PPK to kolejny rozdział tej historii robienia dobrze obywatelom.
    >Młodzi, którzy jeszcze się nie przekonali jak to działa zapewne się
    >nabiorą.

    >Masz wybór - albo masz swoją wypłatę, albo wkładasz ją do jakiegoś
    >worka którym rządzi ktoś inny.

    Worek ci ukradna, a jak wlozysz do banku, to rzadzi nimi ktos inny :-(

    > Dodatkowo zmuszasz swojego pracodawcę aby też tam wkładał. Według
    > mnie zależnie od firmy to się przełoży albo na wzrost cen (jak firma
    > ma słabą konkurencję)

    PiS w to graj, PO jak rzady kiedys obejmie ... tez :-(

    A kto bedzie inwestowal i w co ? :-)

    J.