  • Data: 2010-10-24 13:40:08
    Temat: Re: [NTG] Obrót akcjami poza giełdą
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k...@c...fuw.edu.pl...

    > W dalszym ciagu nic nie rozumiem.
    >
    > Dostalem w spadku akcje warte rynkowo 100 zl. Jesli je sprzedam
    > normalnie za 100 zl, zaplace 19 zl podatku.
    >
    > Zamiast tego robie co? Sprzedaje te akcje i odkupuje z powrotem? Za
    > ile? I co to zmieni?

    Wątek nie dotyczy otrzymania akcji w spadku. Zresztą w przypadku akcji TPE a
    szczególnie WGPW otrzymanie ich w formie spadku jest relatywnie mało
    prawdopodobne ze względu na czas trwania postępowań spadkowych oraz ilość
    osób, które je posiadają odpowiednio długo.

    W przypadku otrzymania akcji w spadku mleko się już do pewnego stopnia
    rozlało (na szczęście nie całkiem). W celu zminimalizowania zobowiązania
    podatkowego można naturalnie zastosować sposób działania wspomniany w części
    mojego postu, która została wycięta (sprzedaż poza giełdą po zaniżonej
    cenie, kompensata strat z innych transakcji lub udział w transakcji
    podmiotu, który zdecydował się zaprzestać regulowania zobowiązań
    podatkowych - wtedy ty sprzedajesz swoje akcje ze spadku po cenie rynkowej,
    a odkupujesz inne akcje od takiego podmiotu po cenie sztucznie zawyżonej w
    celu dokonania kompensaty stratą z tej drugiej transakcji po jej domknięciu
    na rynku).