  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Na co idzie spłata minimalna?
    Date: 29 Jun 2008 17:59:32 +0200

    On 2008-06-29, arek <r...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Czy to znaczy, że gdy mam zadłużenie na 10 000 i spłacę w danym miesiącu
    > 9000, to w następnym znów naliczą mi odsetki od 10 000 i tak w kółko, dopóki
    > nie spłacę całości? Nie wydaje mi się.

    Najlepiej to zobrazować:

    1. Masz zadłużenie na wyciągu 10000.

    2. Zaczyna lecieć grace period (ok. 24 dni).

    3. W tym czasie spłacasz powiedzmy 9000.

    4. Mija grace period.

    5. Ponieważ Twoje zadłużenie nie jest spłacone, to za czas jaki miałeś
    kredyt zapłacisz odsetki od _pełnej_ kwoty (10 tyś).

    6. Dopóki nie spłacisz całości, bank będzie doliczać odsetki od
    niespłaconego kapitału 1k.

    Istotne jest to, że jeśli kupiłeś coś na początku okresu rozliczeniowego
    (30 dni) i nie spłaciłeś w całości, to Ci policzą te odsetki za ten
    okres + grace period (czyli 54 dni).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl