    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Date: Sun, 13 Nov 2011 20:46:50 +0100

    root wrote:

    > Przestań totus. Socjalizm pochodzi od słowa societas - społeczeństwo a nie
    > od socjalu.

    https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Socja
    lizm
    Nie jest ważne od czego słowo pochodzi tylko co znaczy i jakie idee za sobą
    ciągnie.

    > Uważasz że wszyscy jesteśmy bezmyślni i nieodpowiedzialni? Aż
    > mnie poruszyła ta głębia!

    Gdzie napisałem, ze wszyscy jesteśmy nieodpowiedzialni?

    > Każdy z nas pracuje, dba i jest kreatywny. Jeden bardziej inny mniej, ale
    > każdy! Tak jak mu Bozia dał talentu. Nikt tutaj się nie boi
    > odpowiedzialności ani nie jest zakamuflowanym nierobem. Co Ty wygadujesz?!

    Nikt? To spróbuj Emerytowi zaproponować zniesienie emerytury państwowej. Sam
    to zaakceptuj. Jak znosisz myśl o tym, że państwo nie gwarantuje leczenia na
    koszt podatnika. Co myślisz o tym, że leki powinny być płatne w 100%? Co
    powiesz by państwo wycofało się z edukacji i zupełnie się tym nie zajmowało.
    Jakie masz zdanie by państwo zniosło gwarancje za wkłady bankowe? Co mylisz
    o zniesieniu nadzoru finansowego i to by każdy kto chce założył sobie bank
    jaki chce? Co myślisz o likwidacji zasiłków dla bezrobotnych i likwidacji
    ministerstwa pracy oraz wszystkich regulacji dotyczących rynku pracy. Jak
    znosisz myśl, ze na rynku pracy obowiązują tylko umowy miedzy stronami bez
    żadnych ograniczeń. Nikt? Daj spokój

    > Spójrz wokół siebie. Sądzisz że Tusk zbudował to wszystko? Że to on płaci
    > moje rachunki.

    Ja twierdzę, że Tusk coś zbudował? Gdzie tak twierdzę?

    > Co to znaczy ze jako zbiorowość jesteśmy głupi i nie potrafimy rozwiązać
    > swoich problemów. To chyba oczywiste, że mój czy Twój głos rozsądku pośród
    > milionów innych głosów nie zostanie usłyszany. Do czego zdążasz? Do
    > wybrania jednego mędrca, który będzie podejmował decyzję, czy do
    > rozwalenia społeczności na małe samorządne klany. Określ się wreszcie, bo
    > sprytnie unikasz odpowiedzi na proste pytanie: monarchia czy anarchia?

    To proste pytanie. Nie chcę anarchii ani monarchii. Chcę demokracji i
    przestrzegania prawa. Wiem, ze to prowadzi do socjalizmu i do bankructwa
    gospodarczego. Bo tacy jesteśmy. Każdemu z nas z osobna wydaje się, że
    zdołamy zjeść obiad czyimś kosztem. Anioły to są w niebie, a po ziemi to
    chodzą ludzie.