  • Data: 2004-09-13 19:24:32
    Temat: Re: Nadinterpretacja ochrony danych konta?
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:ci4nop.2d4.1@and.krakow...

    > Chcąc się upewnić (bo często w firmach są takie śmieszne osoby, że nie
    > potrafią sprawdzić przelewów...) czy faktycznie jest tak jak mi podano
    > postanowiłem bezpośrednio zadzwonić do PBH (oddział w Krakowie) mając
    > nadzieję, że uzyskam informację czy mój przelew dotarł na konto odbiorcy.

    Zapytaj w swoim banku.

    > Okazało się jednak, że nawet podając moje dane, moje konto (to z którego
    > dokonałem przelewu) oraz wartość przelewu nie uzyskam informacji czy moje
    > pieniądze już wpłynęły do BPH czy nie.
    >
    > Trochę mnie to rozwaliło.
    > Przecież ja nie wymagam żadnych poufnych danych.
    > Pytam się tylko o moje pieniądze i nie kumam tego gdzie jest przeszkoda w
    > udzieleniu mi której informacji "tak wpłynęły lub "nie wpłynęły"

    Od momentu kiedy zlozyles dyspozycje przelewu, a scislej od momentu jej
    realizacji, te pieniadze juz nie sa twoje :).

    > Dzięki tym informacjom wiem gdzie potem uderzać.

    Zawsze, tylko i wylacznie, do swojego banku.

    > Dla mnie to jest chore.
    > Przecież ja nie pytam o dane w stylu salda dostępnego na koncie odbiorcy
    czy
    > historii jego operacji itd.

    Pytasz o dane objete tajemnica bankowa. Odpowiedz na pytanie bylaby
    rownoznaczna z ujawnieniem, ze wymieniona osoba ma otwarty rachunek w danym
    banku.

    > Czy ja czegoś nie wiem w tej kwestii?
    > Dla mnie na ten moment powoływanie się banku na to, że nie mogą mi
    udzielić
    > takich informacji jest chore.
    > Wszędzie tak jest?
    > Czemu tak jest?

    Po to zeby kazdy klient banku wiedzial, ze zadne dane nie zostana ujawnione
    osobom trzecim :).

    Maciej