  • Data: 2002-10-04 15:24:32
    Temat: Re: Najlepsze e-konto
    Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    AMRA wrote:

    > Oczywiscie, ze niezupelnie, ale tez niezupelnie prawda jest pianie z
    > zachwytu przy Lukasie i jego bezpieczenstwie.
    No pewnie. Ja nie pieje. Ale to nie bylo przedmiotem wypowiedzi.

    > Token w BZWBK jest na
    > haslo 5 cyferek - po trzykrotnym bledmnym wpisaniu - trzeba leciec do
    > placowki.
    Tego bym nie lubil. W Lukasie mozna odblokowac telefonicznie.

    > Jednakze zgodzisz sie, ze np. wykradajac w sieci haslo logowania do
    > Lukasa + posiadajac dostep do tokena (np wszystko w pracy - tak jak
    > kserowanie kodow i walenie w leb) zrobie to samo?
    Zgodze sie oczywiście, ale to sa dwa, że tak powiem, oddzielne zabiegi
    przestępcze. Zajście jedynie jednego z nich tylko natomiast daje już różnicę
    w swobodzie tego, co możesz zrobić. W Lukasie nic, w mBanku coś.

    > no i oczywscie nie musze nosic ze soba calej listy kodow ale tylko
    > jeden lub dwa ;) A token??? ;D
    Ależ oczywiście. Osobiście nie lubię tokena, bo jest niewygodny i nie chce
    mi się go wozić. Dlatego ja np. wolałbym logowanie oraz wykonywanie
    przelewów na rachunki zdefiniowane w Lukasie bez wskazania tokena (jak w
    mBanku, bez hasła jednorazowego)- z punktu widzenia wygody, bo oczywiście
    byłoby to mniej bezpieczne.

    > Reasumujac - mit bezpieczenstwa pada.
    Zależy co się ma na myśli. Z dyskusji wynika dość jednoznacznie, że Lukas
    *jest* bezpieczniejszy, a ściśle jego kanał internetowy.
    Dodatkowo, w Lukasie można określić limity kwotowe transakcji przez
    internet.