    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nareszcie pozytywna decyzja - mbank
    Date: Sun, 01 Feb 2004 21:27:37 +0100

    "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Wydaje mi się, że mianem "drobnicy" określa się młodzież (studentów też) nie
    > mającą regularnych wpływów, a jeśli już te wpływy są to raczej niewielkie.
    > Takie konta często bywają martwe, a karty bywają nieużywane (moja też jakiś
    > czas leżała zanim zacząłem jej używać). A nie zapominaj, że samo wydanie
    > karty kosztuje z 6 zł (powiedzmy 5 zł produkcja karty spersonalizowanej w
    > Oberthurze i 1,2 zł za zwykły list z kartą). Ponadto do aktywacji karty
    > przez mLinię też bank dopłaca (linia ulgowa). Więc mBank policzył sobie, że
    > ta "drobnica" trochę go kosztuje.

    Mysle ze do VE mBank doplaca przy wszystkich "rodzajach" klientow.
    Bo do czego taka VE moze sluzyc? Daja za darmo, to sie bierze, bo
    pieniedzy to ona zadnych warta nie jest: jedyne sensowne zastosowanie
    to wyplata z bankomatow Euronetu - ale takie operacje oplaca mBank,
    nie klient.

    Karta nie nadaje sie praktycznie do niczego, na czym mBank moglby
    cokolwiek zarobic:
    - do operacji bezgotowkowych w kraju nie - bo brak STIPa i grace period,
    - do wyplat z obcych bankomatow nie - bo zaporowe prowizje - teraz przy
    malych kwotach, jesli ktos takie potrzebuje wyplacac, moglaby w drodze
    wyjatku nadawac sie, ale to sie ma zmienic. Duzych kwot nie da sie
    w ogole nia wyplacic,
    - do czegokolwiek za granica VE mBanku nie nadaje sie ze wzgledu na,
    oprocz duzych prowizji, niekorzystne kursy wymiany.

    Dokladnie tak samo jest zreszta ze wszystkimi kartami mBanku innymi
    niz kredytowe (nie znam ich oferty) - debit VC za 250 zl to jakas
    kosmiczna pomylka (i niech ktos nie pisze ze to jest gold, bo gold to
    moze byc np. credit/charge VC z 50 tys. limitu).
    VE do eMaxa za 36 zl czy ile tam kosztuje to pomylka podobnej klasy.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH