-
X-Received: by 2002:a9d:23a1:: with SMTP id t30mr4212111otb.253.1584460783152; Tue,
17 Mar 2020 08:59:43 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a9d:23a1:: with SMTP id t30mr4212111otb.253.1584460783152; Tue,
17 Mar 2020 08:59:43 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!82.197.223.10
6.MISMATCH!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweak.nl!209.85.160.216.MISMATCH!news
-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.
com!not-for-mail
Newsgroups: pl.biznes.banki
Date: Tue, 17 Mar 2020 08:59:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5e70ed4e$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
References: <r4ps23$bg0$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<r4psnq$bqa$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
<2...@g...com>
<5e70b81b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5e70ed4e$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <e...@g...com>
Subject: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Injection-Date: Tue, 17 Mar 2020 15:59:43 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:650105
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:31:28 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> W dniu 2020-03-17 o 14:10, Dawid Rutkowski pisze:
>
> > Zaś ogólnie reklamuje się tak samo debetówki i kredytówki (o "szybkich
przelewach" czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z
używania kredytówek jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega
reklamacji kasa banku, a nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do
zakładania na newsach wątków o głupim tytule ;P
> >
>
> W praktyce kwotę będziesz musiał spłacić zanim rozpatrzą reklamację, więc
> blokowanie kwoty banku jest czysto iluzoryczne.
O nie nie.
Po pierwsze, jak mówimy właśnie o blokowaniu - czyli o tym, z czym zetknął się OP -
czyli szczególnie błędnym blokowaniu, np. podwójnym.
Zablokowana jest kasa z kredytu, a nie Twoja - to w wariancie, gdy wydasz kartą
połowę tego, co masz na koncie, a zablokują (powiedzmy na 2 tygodnie) podwójnie.
A jeśli chcesz wydać tyle, ile masz na koncie, to przy podwójnym blokowaniu wydasz
połowę, a na resztę czekaj. Zaś przy kredytówce limit kredytu zwykle sporo większy
niż wydatki, więc jest spory margines na błędy.
Do tego to tylko blokada - więc nic spłacać nie musisz.
A nawet jakby się podwójnie rozliczyło, to też nie musisz spłacać - w ramach
reklamacji anulowane są też naliczone odsetki (oczywiście jeśli w GP spłacisz to, co
się naprawdę należało).
> Już się mnie chyba kiedyś tu pytałeś jakie banki mają/miały w ogole taki
> zapis w regulaminie dający szansę, że reklamacja nie blokuje mojej kasy.
> Tylko Pekao i Citek w 2013 czy 2014 tak miały, że była możliwość uznania
> rachunku karty kwotą sporną - cała reszta banków miała w regulaminie
> twardo napisane, że najpierw spłata zgodnie z regulaminem i wyciągiem a
> potem jak reklamacje uznamy, to się wyprostuje.
> Sprawdziłem teraz te regualminy Pekao (wprowadził jeden czterostronicowy
> regulamin reklamacji) i przeglądałem niedawno regulamin Simlicity i nie
> widzę, żeby
> w obu tych bankach było tak jak myślisz.
> Więc pod tym względem jest tak samo jak w debetówce - najpierw Ty
> zapłacisz i tyle.
Nawet jeśli - to masz na to zapłacenie min. 21 dni - a obecnie (dzięki PSD2) na
rozpatrzenie reklamacje transakcji kartowych banki mają 15 dni.
A nie jest tak, że nagle zostajesz bez kasy i czekasz, aż oddadzą.
Nie lepiej?
A do tego coś mi się kołacze - ale ręki sobie nie dam uciąć, bo zaraz na rower
wsiadam - że PSD2 albo coś w podobie wprowadziło wymaganie zwrotu kasy od razu - a
ew. bank może sobie ją ponownie zabrać, jeśli reklamacja okaże się bezzasadna.
To oczywiście prawie zrównuje debetówki z kredytówkami - ale kredytówki wciąż mają
przewagę tego czasu między wystąpieniem błędu a zwróceniem kasy - bo to też jednak
potrwa dzień-dwa - a może być kłopotliwe j.w.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.20 18:55 cef
- 17.03.20 19:35 m4rkiz
- 17.03.20 21:54 Animka
- 20.03.20 15:17 Dawid Rutkowski
- 20.03.20 15:30 Dawid Rutkowski
- 20.03.20 19:37 cef
- 20.03.20 21:17 Animka
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...