eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNest bank - brak środków na koncie :)Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.unit0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gigane
    ws.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Nest bank - brak środków na koncie :)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <r4ps23$bg0$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <r4psnq$bqa$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <5e70b81b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5e70ed4e$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Tue, 17 Mar 2020 18:55:58 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 66
    Message-ID: <5e710f2f$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1584467759 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17362 80.53.118.49:60169
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:650109
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-03-17 o 16:59, Dawid Rutkowski pisze:
    > W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:31:28 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    >> W dniu 2020-03-17 o 14:10, Dawid Rutkowski pisze:
    >>
    >>> Zaś ogólnie reklamuje się tak samo debetówki i kredytówki (o "szybkich
    przelewach" czy bliku nie wspominam, bo to dno) - ale zdecydowaną korzyścią z
    używania kredytówek jest to, że w razie kłopotów zablokowana jest i/lub podlega
    reklamacji kasa banku, a nie Twoja - i nikt "konta nie wyzeruje", dając pretekst do
    zakładania na newsach wątków o głupim tytule ;P
    >>>
    >>
    >> W praktyce kwotę będziesz musiał spłacić zanim rozpatrzą reklamację, więc
    >> blokowanie kwoty banku jest czysto iluzoryczne.
    >
    > O nie nie.
    > Po pierwsze, jak mówimy właśnie o blokowaniu - czyli o tym, z czym zetknął się OP -
    czyli szczególnie błędnym blokowaniu, np. podwójnym.
    >
    > Zablokowana jest kasa z kredytu, a nie Twoja - to w wariancie, gdy wydasz kartą
    połowę tego, co masz na koncie, a zablokują (powiedzmy na 2 tygodnie) podwójnie.

    No to faktycznie jeśli ktoś operuje tak na granicy kwoty, którą ma na
    rachunku.
    Tutaj zgoda - mam na KK limit i podwójne obciązenie - jak kupowałem
    pralkę i musiałem to zrobić dwa razy bo nie dojechała, to mi nie
    straszny był taki przebieg spraw i kupiłem raz jeszcze.
    Tutaj przyznam, że masz rację, ale w sprawach reklamacji już nic nie
    rózni tych kart.

    >> Już się mnie chyba kiedyś tu pytałeś jakie banki mają/miały w ogole taki
    >> zapis w regulaminie dający szansę, że reklamacja nie blokuje mojej kasy.
    >> Tylko Pekao i Citek w 2013 czy 2014 tak miały, że była możliwość uznania
    >> rachunku karty kwotą sporną - cała reszta banków miała w regulaminie
    >> twardo napisane, że najpierw spłata zgodnie z regulaminem i wyciągiem a
    >> potem jak reklamacje uznamy, to się wyprostuje.
    >> Sprawdziłem teraz te regualminy Pekao (wprowadził jeden czterostronicowy
    >> regulamin reklamacji) i przeglądałem niedawno regulamin Simlicity i nie
    >> widzę, żeby
    >> w obu tych bankach było tak jak myślisz.
    >> Więc pod tym względem jest tak samo jak w debetówce - najpierw Ty
    >> zapłacisz i tyle.
    >
    > Nawet jeśli - to masz na to zapłacenie min. 21 dni - a obecnie (dzięki PSD2) na
    rozpatrzenie reklamacje transakcji kartowych banki mają 15 dni.
    > A nie jest tak, że nagle zostajesz bez kasy i czekasz, aż oddadzą.
    > Nie lepiej?

    Jak sobie przesuniesz stały mechanizm rozliczenia o miesiąc, to już nie
    widać różnicy.
    Poza tym płacąc debetówką i tak się tej kasy już pozbyłeś, więc stres
    mniejszy :-)


    > A do tego coś mi się kołacze - ale ręki sobie nie dam uciąć, bo zaraz na rower
    wsiadam - że PSD2 albo coś w podobie wprowadziło wymaganie zwrotu kasy od razu - a
    ew. bank może sobie ją ponownie zabrać, jeśli reklamacja okaże się bezzasadna.
    >
    > To oczywiście prawie zrównuje debetówki z kredytówkami - ale kredytówki wciąż mają
    przewagę tego czasu między wystąpieniem błędu a zwróceniem kasy - bo to też jednak
    potrwa dzień-dwa - a może być kłopotliwe j.w.

    W praktyce jest to niezauważalna - pomijalna funkcjonalność.
    Używam raptem stale 3 kart - transakcji robię różnych kilkadziesiąt
    miesięcznie -
    w ciągu ostatnich powiedzmy 10 lat to się robi spora ilość a reklamacji
    miałem kartowych
    raptem jedną - dotyczącą opłaty za kartę a nie samą transakcję.
    Może raz coś mi na hiszpanskiej autostradzie skasowało dwukrotnie,
    ale pewny nie byłem i nie reklamowałem albo nie pamiętam.

    Podsumowując kredytówkę wyrobiłem kiedyś, bo miałem problem
    z rezerwacją noclegów i samochodów, ale jeśli nie korzystałbym kiedyś
    z takich opcji, to nie była by mi potrzebna.
    A tak apropos: czy ktoś ma np w Bookingu albo innym tego typu serwisie
    wklepaną zwykłą kartę debetową i działa mu?


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1