  • Data: 2009-10-09 07:13:21
    Temat: Re: Nic się nie stało
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    XXL wrote:

    > Chyba nie zaprzeczysz, że lepsze +1% dynamiki PKB w Polsce niż -5% tak jak
    > większość krajów UE?
    > Wzrost gospodarczy nie jest na papierze tylko w realnej gospodarce.
    > Jeżeli się tak martwisz i troszczysz o dług publiczny Polski (oczywiście
    > jest to duży problem) to dlaczego na tym forum wychwalałeś obniżenie
    > składek rentowych przez min. Gilowską w rządzie PIS?
    > Przecież spowodowało to powiększenie dziury budżetowej bo uszczupliło
    > wpływy do budżetu.
    > Czy poza spekulacją giełdową rozumiesz w ogóle podstawy ekonomii?

    Zmniejszenie długu nie jest równoznaczne ze zwiększaniem redystrybucji
    dochodu narodowego. Dług by też spadł jakby ograniczyć wydatki. Jakby
    państwo nie miało ambicji wtykać nos w każdą dziurę toby potrzebowało mniej
    pieniędzy. Tu na tej liście trudno znaleźć kogoś zadowolonego z działania
    państwa polskiego. Źle zarządza emeryturami, źle leczy, źle uczy, źle
    gospodarzy. Jakby wycofało się z tych aktywności to spadłyby podatki i długi
    i szara strefa. Ale jak państwo buty wiąże to musi mieć do tego ludzi do
    wiązania do nadzoru do pilnowania czy urzędnik nie wziął łapówki przy
    publicznym przetargu firmy do wiązania butów. To co się dziwić. Ale ludzie
    już tacy są. Wszystkie znane mi cywilizacje upadły od przerostu
    administracji. Ludzie lubią jak państwo ma robić wszystko, a oni tylko
    narzekają. Byle tylko uciec od decyzji i odpowiedzialności i myślenia o
    swoim losie. Potem się robi trzech urzędników na jednego pracującego i coś
    takiego musi upaść. Jak tu ktoś zauważył, kiedyś jedna osoba pracując co
    jakiś czas mogła utrzymać wieloosobową rodzinę, teraz zaś dwie pracując od
    świtu do zmierzchu ledwo dają radę na 3-4 osoby przy daleko większej
    wydajności. Ale jak w kieszeni siedzi jeszcze jakiś emeryt z rodziną i
    urzędnik z rodziną to trzeba się zwijać. Lubicie jak Was urzędasy walą w
    czekoladę.