    From: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Nie przenoscie nam stoczniowcow do Krakowa
    Date: Fri, 8 May 2009 09:21:45 +0200

    Użytkownik "iktorn" <n...@e...com> napisał w wiadomości
    news:gu0i1r$mmm$1@news.task.gda.pl...

    > Jestem z Trójmiasta i ta decyzja mnie kompletnie rozbawiła.
    > Stoczniowcy strajkując obalali komunizm,

    Jaaaaasne. Kto wierzy w takie głupoty.. Wtedy strajkowali tacy sami robole
    nie mający pojęcia o ekonomi, inżynierii czy naukach humanistycznych. Ich
    poziom myślenia sprowadza się do haseł typu więcej pracy, podwyżki płac, nie
    likwidować zakładów pracy, więcej dodatków socjalnych itd.

    To nie stoczniowcy obalili komunizm, oni wtedy byli takimi samymi
    zadymiarzami jak dzisiaj. Chcieli po prostu lepiej dla siebie, nie chcieli
    odejścia od PRL. Chcieli więcej kasy, związków zawodowych.

    To co jest niebezpieczne dla każdego dyktatorskiego systemu to możliwość
    zobaczenia przez obywateli, że inni mają lepiej w innym ustroju, a niżeli
    oni u siebie. Gdy w Niemczech, Polsce zobaczono o ile lepiej rozwija się
    zachód, sami zapragnęli dobrobytu. Wtedy Gierek próbował za pożyczoną kasę
    "zrobić" dobrobyt w Polsce. Oczywiście się to nie udało, można powiedzieć,
    że komunizm zawalił się pod ciężarem własnej niewydolności. Na pewno nie
    dzięki tym zadymiarzom ze stoczni.

    Bartłomiej Miara