  • Data: 2008-10-30 13:29:20
    Temat: Re: Niech ktos mi wylumaczy jak postawje kurs walutowy?
    Od: KubaS <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Paź, 11:20, "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "jasio" <s...@k...pl> napisał w
    wiadomościnews:geblbu$lne$1@node1.news.atman.pl...> Np. taki chf/pln... kto go liczy?
    na jakiej podstawie się go oblicza?

    > W przyblizeniu: to 'cena z ostatniej transakcji'. Na rynku międzybankowym
    > leżą różne oferty i cały czas ktoś coś oferuje (podaje cenę), ktoś coś chce
    > kupić(też podaje cenę)
    > i ktoś się z kimś 'dogaduje' i dokonują transakcję.

    TWygląda to tak
    Dealer z banku a dzwoni do banku b i prosi o x waluty
    Bank b mówi że sprzeda to za cenę y

    Bank a kupuje po cenie y i wpisuje do systemu Reutersa iż kupił po
    cenie y
    i to jest aktualny kurs rynku międzybankowego w danym momencie.

    Kurs NBP
    Panie sekretarki z NBP dzwonią do dealerów z głównych banków i pytają
    się po jakiej cenie zawarli tranzakcję
    średnia z odpowiedzi to kurs NBP

    Kurs CHF/PLN - jest tzw kursem krzyżowym
    to jest cena eur/pln : eur/chf

    Pozdrawiam
    Kuba