  • Data: 2003-07-12 22:42:50
    Temat: Re: Nienatemat,, ale prosze przeczytajcie(Wolyn)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł - sklep.pko.pl" <b...@u...pko.pl> writes:

    > Ukraina nie potępiła do dzisiaj żadnego ze zbrodniarzy odpowiedzialnych
    > wtedy za koszmarne morderstwa, do dzis spora część ich społeczeństwa razem z
    > ich prezydentem nie jest w stanie powiedzieć słowa Przepraszamy

    To sa zasadniczo rozne rzeczy. Czym innym jest potepienie zbrodni, i np.
    ja potepiam wszystkie (bedace istotnie zbrodniami), a czym innym jest
    przepraszanie za cos, czego sie samemu nie zrobilo.

    Nie mozna przeprosic w czyims imieniu, i to nie narod popelnia zbrodnie,
    a konkretne osoby (byc moze nalezace do jakichs organizacji).

    Jesli taki np. p. prezydent przeprasza kogos za cos, co zrobily osoby
    np. bedace polskimi obywatelami, to rozumiem, ze w jakis niepojety dla
    mnie sposob jest/czuje sie za to odpowiedzialny. Ja, jako osoba, ktora
    nie mogla zadnym sposobem przylozyc reki do zbrodni, nie moge w moim
    przekonaniu skutecznie za to przepraszac, ani tez nie mam po prostu za
    co przepraszac.

    > jeśli nagle okaże się że UPA to była banda morderców to w sumie niewiele im
    > zostaje historii z której mogliby być dumni

    To nic zlego. Lepiej nie miec powodow do dumy niz byc dumnym z czegos zlego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator