eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku › Re: Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
  • Data: 2009-11-03 21:11:00
    Temat: Re: Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-03 21:30, Robert Kois wrote:

    > Ależ zmienia. Nie pokaazuje tego w systemie ale z formalnego punktu
    > widzenia zmienia bo próbuje je wykonać wcześniej. Gdyby nie zmieniało to
    > zlecenie na sobotę sciągąłoby kase w sobotę a wykonywane by było w
    > poniedziałek rano bo to pierwszy możliwy termin.

    No, chyba, że zlecenie zdefiniujesz wirtualnie, np. jako "to, co
    wykonuje bank, gdy robi coś w związku ze złożonym przez klienta
    oświadczeniem woli" :-)))

    Jednak przy bardziej normalnej definicji zleceniem jest to, co
    wprowadza do systemu klient - dokładnie ten zapis (w wersji
    elektronicznej jako wpis w bazie danych, ale o treści takiej, jaką
    wprowadził klient) jest zleceniem.
    Zatem jeżeli bank nie zmienia wpisu prezentowanego w systemie, to
    znaczy, że zlecenia nie zmienia - jego tekst jest taki, jak został
    pierwotnie wprowadzony przez klienta.
    Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie -
    *sposób wykonania* tego zlecenia (ściąga kasę w innym dniu), i
    oczywiście to mu wolno, jeśli regulamin o tym mówi (a tak jest w tym
    przypadku).

    Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE
    jest wypełniany. I o to mogę mieć do banku uzasadnione pretensje,
    ponieważ nie jestem w stanie wiedzieć, jakie zlecenie bank
    faktycznie wykona (lub wykonał, albo nie wykonał), pomimo że z
    zapisu regulaminu wynika, że o tym powinienem wiedzieć.

    witrak()