-
Data: 2009-11-03 21:11:00
Temat: Re: Nieprawdziwie prezentowane daty wykonania zleceń w Eurobanku
Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2009-11-03 21:30, Robert Kois wrote:
> Dnia Tue, 03 Nov 2009 21:10:21 +0100, witrak() napisał(a):
>
>>> I jedynie do tego co się dostaje pocztą wewnętrzną można sie doczepić.
>> Ja bym polemizował - par. 17 pkt 5 mówi:
>> "Jeżeli data realizacji zlecenia na rachunek w innym banku wypada w
>> innym dniu niż dzień roboczy, Bank *zmienia datę realizacji* [podkr.
>> moje] i obciąża Rachunek kwotą zlecenia w ostatnim dniu roboczym
>> wypadającym przed datą, w której pierwotnie przypadała realizacja
>> zlecenia."
>>
>> Otóż bank nie zmienia daty realizacji zlecenia ! Gdyby wykreślic z
>> Regulaminu słowa "zmienia datę realizacji i", to by było OK. Tak,
>> jak jest aktualnie, bank działa niezgodnie z własnym regulaminem.
>
> Ależ zmienia. Nie pokaazuje tego w systemie ale z formalnego punktu
> widzenia zmienia bo próbuje je wykonać wcześniej. Gdyby nie zmieniało to
> zlecenie na sobotę sciągąłoby kase w sobotę a wykonywane by było w
> poniedziałek rano bo to pierwszy możliwy termin.
>
No, chyba, że zlecenie zdefiniujesz wirtualnie, np. jako "to, co
wykonuje bank, gdy robi coś w związku ze złożonym przez klienta
oświadczeniem woli" :-)))
Jednak przy bardziej normalnej definicji zleceniem jest to, co
wprowadza do systemu klient - dokładnie ten zapis (w wersji
elektronicznej jako wpis w bazie danych, ale o treści takiej, jaką
wprowadził klient) jest zleceniem.
Zatem jeżeli bank nie zmienia wpisu prezentowanego w systemie, to
znaczy, że zlecenia nie zmienia - jego tekst jest taki, jak został
pierwotnie wprowadzony przez klienta.
Natomiast bank zmienia - wg okoliczności określonych w regulaminie -
*sposób wykonania* tego zlecenia (ściąga kasę w innym dniu), i
oczywiście to mu wolno, jeśli regulamin o tym mówi (a tak jest w tym
przypadku).
Niemniej jednak wskazany przeze mnie fragment zapisu regulaminu NIE
jest wypełniany. I o to mogę mieć do banku uzasadnione pretensje,
ponieważ nie jestem w stanie wiedzieć, jakie zlecenie bank
faktycznie wykona (lub wykonał, albo nie wykonał), pomimo że z
zapisu regulaminu wynika, że o tym powinienem wiedzieć.
witrak()
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.09 21:20 Robert Kois
- 03.11.09 21:28 witrak()
Najnowsze wątki z tej grupy
- KREDYTY - JAK NA CHŁOPSKI ROZUM CENY MIESZKAŃ MAJĄ SIĘ DO ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ |GOSPODARCZE ZERO #23
- po niemiecku
- Cel rachunku
- CA -- problem z logowaniem
- "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
- Promocje w żubrze - i reklamacje.
- Kantor spolecznosciowy w banku
- Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- Oszustwa z Blikiem
- scam na bankomat?
- Płatności pasywną obraczką NFC
- a to mi lotto
- pokolenie Z
- złoty słaby
- Okresowa weryfikacja klienta w mBanku
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 KREDYTY - JAK NA CHŁOPSKI ROZUM CENY MIESZKAŃ MAJĄ SIĘ DO ZDOLNOŚCI KREDYTOWEJ |GOSPODARCZE ZERO #23
- 2024-07-05 po niemiecku
- 2024-07-02 Cel rachunku
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem
- 2024-06-29 "Ale my nie mamy ślubu. Tak też można dostać kredyt" Rozczulający marketing banksterki ;))
- 2024-06-26 Promocje w żubrze - i reklamacje.
- 2024-06-26 Kantor spolecznosciowy w banku
- 2024-06-24 Rozładowanie karty wirtualnej w mBanku i stan salda rachunku
- 2024-06-21 Oszustwa z Blikiem
- 2024-06-20 scam na bankomat?
- 2024-06-19 Płatności pasywną obraczką NFC
- 2024-06-18 a to mi lotto
- 2024-06-17 pokolenie Z
- 2024-06-13 złoty słaby
- 2024-06-11 Okresowa weryfikacja klienta w mBanku