eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwNo to teraz wiadomo kto urządzał burdel pod krzyżem.... › Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
    Followup-To: pl.biznes.wgpw
    Date: Sun, 05 Dec 2010 22:39:11 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <idh0q0$vs$1@news.onet.pl>
    References: <icbk76$2ij$1@usenet.news.interia.pl> <idemcq$2dn$1@news.onet.pl>
    <idfkkp$gga$1@usenet.news.interia.pl> <idga74$eaq$1@news.onet.pl>
    <idgl1s$45m$1@usenet.news.interia.pl> <idglf5$kp2$1@news.onet.pl>
    <idgmde$6c7$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-73-13-114.home.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291585152 1020 178.73.13.114 (5 Dec 2010 21:39:12 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 21:39:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: KNode/0.99.01
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.wgpw:501203
    [ ukryj nagłówki ]

    Endriu wrote:

    > "[...] Polega ona na tym że sygnał satelity jest nagrywany i z niewielkim
    > przesunięciem w czasie i z wiekszą mocą niż sygnał satelity puszczany w
    > eter na tej samej częstotliwości, na której nadaje satelita. Im mniejszy
    > jest interwał czasu stosowanego meaconingu, tym trudniej jest go
    > rozpoznać, a wynikiem jest błędne określenie własnego położenia. [...]".
    >
    > ręce opadają....
    >
    >
    No ręce opadają, bo na pokładzie Tu-154 z GPSa to może korzystali w bramce
    na Okęciu, przy kalibracji systemu IRS.

    GPS jest systemem bardzo zawodnym, dlatego w lotnictwie cywilnym nie jest
    wykorzystywany na podejściach precyzyjnych do lotnisk, z wyjątkiem kilku
    przypadków, gdzie wspierany jest dodatkowymi instalacjami naziemnymi,
    sprawdzającymi aktualną precyzję otrzymywanych danych. Wystarczy poczytać o
    takich rzeczach jak EGNOS. Podejrzewam jednak, że autor tego artykułu nie ma
    w tej materii zielonego pojęcia i klepie takie bzdury nawet nie próbując w
    żaden sposób zamaskować swojej ignorancji, bo zdaje sobie sprawę, że gdy
    tylko przeczyta to ktoś orientujący się, to popuka się w czoło.

    Oczami wyobraźni widzę tę zaawansowaną technologię, która niby fałszuje
    sygnał GPSa (a zrobienie tego jest cholernie trudne, bo mierzona jest
    modulacja, a także interwały czasowe w odbiorze fal), wysyłane w stronę
    samolotu, który nie ma działającego odbiornika GPS na pokładzie. :D

    Na Ziemi w każdej chwili dziesiątki samolotów wykonują nieprecyzyjne
    podejścia NDB, VOR/DME itp., w trudnych warunkach pogodowych i żaden się nie
    rozbija. Dlaczego? Bo piloci przestrzegają elementarnych procedur.

    Dziwie się, że niektórzy ludzie próbują ze stenogramów wyciąć absurdalne i
    daleko idące wnioski, nie próbując wyciągnąć nawet tych najbardziej
    oczywistych.

    "Jak możesz mówić swemu bratu: Pozwól, że usunę drzazgę z twego oka, gdy
    belka [tkwi] w twoim oku?"

    A tam wyraźnie widać, że piloci zeszli poniżej wysokości decyzyjnej, bez
    żadnej usterki i bez nawet większej refleksji odnośnie tego, co robią. Gdyby
    tak działało lotnictwo cywilne, to codziennie byłyby dziesiątki katastrof.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1