eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNordea -cwaniaki czyli jak wyplacic transze zeby wypłacić jak najmniej › Re: Nordea -cwaniaki czyli jak wyplacic transze zeby wypłacić jak najmniej
  • Data: 2009-03-08 22:00:19
    Temat: Re: Nordea -cwaniaki czyli jak wyplacic transze zeby wypłacić jak najmniej
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "gabory" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:gp0lb0$cmm$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > Skoro wzialem kredyt w CHF denominowany w PLN i umowe podpisywalem w CHF
    > i wszystko w umowie jest wyrażone w CHF - uwazam ze powinienem otrzymac
    > transze wpisaną w umowę. To ja ponoszę ryzyko kursowe.

    Sprawdź dobrze w umowie, czy kredyt dostałeś w CHF czy w PLN. Miałem
    podobne wątpliwości i podobną sytuację jakiś czas temu i dopiero
    prześledzenie umowy uzmysłowiło mi, że kredyt jest w PLN, ale indeksowany
    do CHF, co nijak nie oznacza, że jest w CHF.
    Czyli drugą transzę dostałbyś jako resztę kredytu w PLN (czyli tyle, ile
    miałes dostać pierwotnie), ale zindeksują Ci to po obecnym kursie i
    będziesz tym sposobem miał mniej CHF do spłaty. U mnie tak to zadziałało.

    > Czy jest to w ogole zgodne z zasada przyznawania kredytow w CHF ze obcina
    > sie ostatnia transze jak wzrosnie kurs? Jak to wygląda u Was?

    Załóżmy, że brałeś 200 tys PLN kredytu czyli 50 tys. CHF (zakładając kurs 2
    zł)
    I transza to 50 tys CHF = 100 tys PLN.
    II transza to jednak nie 50 tys. CHF, lecz 100 tys. PLN po kursie 3 zł (w
    przybliżeniu), czyli jedynie ok. 33 tys. CHF.