    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Date: Fri, 6 Feb 2009 12:35:11 +0100

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gmg1gf$1c7$1@node1.news.atman.pl...

    > Aby aktywować kartę trzeba mieć do niej PIN. Pin do karty jest wysyłany z
    > banku w innym terminie.
    > Wyciągu na telefon nie dostanie, zresztą trzeba podać jeszcze inne swoje
    > dane, kod itp.

    1) Nie uogólniaj - w każdym banku jest inaczej, nie cały świat "inteligo"
    stoi, np. w citibanku sama nadajesz sobie PIN do karty podczas jej
    aktywacji.

    2) Sam znam kilka sklepów (POS-ów), które np. przy allekarcie kredytowej z
    chipem "wołają" o podpis, pomimo, że karta w znakomitej ilości przypadków
    autoryzuje się pin-em.

    3) Nie do wszystkiego potrzebny jest PIN, sam numer karty z datą jej
    ważności pozwala już na wiele i w sumie jest wystarczający do obciążenia
    karty, jeśli jesteśmy w posiadaniu CVV2 to już jest w ogóle pełnia
    szczęścia.

    I daleki jestem od paniki, ale nie czarujmy się - z takiej karty da się
    zrobić użytek, jak komuś na tym zależy.
    I potencjalnie najłatwiej aktywować kartę kredytową, wydawaną bez konta,
    ponieważ tam cały proces aktywacji następuje wyłącznie przy użyciu poczty
    i/lub telefonu.