    From: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Date: Fri, 06 Feb 2009 22:59:42 +0100

    Marcin Wasilewski napisał/a:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > 1) Nie uogólniaj - w każdym banku jest inaczej, nie cały świat "inteligo"
    > stoi, np. w citibanku sama nadajesz sobie PIN do karty podczas jej
    > aktywacji.

    Faktycznie każdy bank ma swoje sposoby.

    > 2) Sam znam kilka sklepów (POS-ów), które np. przy allekarcie kredytowej z
    > chipem "wołają" o podpis, pomimo, że karta w znakomitej ilości przypadków
    > autoryzuje się pin-em.

    To zależy od terminala. W wielu sklepach mają stare terminale.
    Wytłumaczył mi to jeden facet w Sadyba Best Mall z punktu, gdzie
    wymieniają baterie w zegarkach, paski, dorabiaja klucze.
    Płaciłam kartą na PIN, a musiałam się podpisać. Byłam wtedy po prostu w
    szoku ;-)

    > 3) Nie do wszystkiego potrzebny jest PIN, sam numer karty z datą jej
    > ważności pozwala już na wiele i w sumie jest wystarczający do obciążenia
    > karty, jeśli jesteśmy w posiadaniu CVV2 to już jest w ogóle pełnia
    > szczęścia.

    Co to jest CVV2?

    > I daleki jestem od paniki, ale nie czarujmy się - z takiej karty da się
    > zrobić użytek, jak komuś na tym zależy.
    > I potencjalnie najłatwiej aktywować kartę kredytową, wydawaną bez konta,
    > ponieważ tam cały proces aktywacji następuje wyłącznie przy użyciu poczty
    > i/lub telefonu.

    No nie wiem. Karty kredytowe Polbanku aktywuje się też w bankomacie
    Polbanku.

    --
    animka