  • Data: 2005-09-22 11:30:58
    Temat: Re: Nowa użyteczność dla kart kredytowych
    Od: "Dave" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dgu0l9$qrd$1@inews.gazeta.pl...

    > Ok. Tyle, że zarezerwowane jest to zazwyczaj dla debetówek.

    a skad system CA ma wiedziec czy dana karta jest debetowa czy kredytowa ?

    > Bo prawdopodobnie karta nie została "rozpoznana" jako kredytowa. Nie
    > widziałam oferty umożliwiającej zrobienie cashback z kredytówki i wątpię,
    > żeby brytyjską lub szedzką kredytówką dało się to powtórzyć - jeżeli tak
    > też proszę o przykład. A co do USA, to czekam na przykłady podane przez
    > Dave'a :-)

    w USA jest duzo wiecej roznych bankow i CA niz u nas i po prostu jesli jest
    mozliwosc cashback to sie to robi bez wzgledu na karte. Bank w ogole nie
    musi wiedziec ze zaszla operacja cashback bo bank "widzi" jedynie transakcje
    bezgotowkowa. Wiem ze na polskie KK mozna zrobic tam cashback wiem tez ze
    cashback mozna zrobic na kredytowki amerykanskie - i nie jest to oferta
    banku (wiec nie podam ktora karta i z jakiego banku), jest to raczej oferta
    sprzedawcow i CA. Bank do tego ma tyle ze autoryzuje transakcje bezgotowkowa
    do wysokosci limitu. Zarabia na tym i klient i sprzedawca, ktory zamiast
    odprowadzac gotowke do banku i placic za to gotowke daje klientowi a sobie
    przeksiegowuje ta kwote na konto. Dziwie sie ze nasze markety tego nie robia
    i wola wozic gotowke do banku i dbac o jej bezpieczenstwo.

    D.