  • Data: 2008-11-17 23:44:15
    Temat: Re: Nowe gwarancje bankowe
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer napisał(a) w wiadomości: ...
    >On 2008-11-15, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Nie ma związku z tematem.

    Trudno - zwolennicy podniesienia gwarancji są niereformowalni.
    Ja jako przeciwnik zresztą też. W ostateczności można było
    podnieść z 90 do 100% dla max. 22500 EUR i kwita.

    Informacje podawano nieścisłe ale zdaje się, że dodatkowe gwarancje
    obejmą 2% kwoty depozytów. Fragment mojego postu z 16.10.2008:

    Wg Gasety Prawnej nowe gwarancje do 50 tys. EUR będą dotyczyły kwoty
    6 mld zł. Depozyty w 15 największych polskich bankach wynosiły w czerwcu
    ok. 390 mld (razem jeszcze wiecej - link był na grupie). Obecnie depozyty
    samych gospodarstw domowych (bez firm) wynoszą 296 mld. Licząc tylko
    to mamy 6/296=2,02%

    Jaki to jest procent depozytariuszy nie wiem. Zapewne dużo mniejszy.
    Arek