eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Nowe zasady płacenia kartami"Re: "Nowe zasady płacenia kartami"
  • Data: 2019-08-18 16:58:51
    Temat: Re: "Nowe zasady płacenia kartami"
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    "Szymon" qj8spi$dh8$...@g...aioe.org

    > Bank rozstrzygnie za Ciebie tę kwestię. Jeśli uzna Twoją
    > reklamację - po sprawie. Jeśli nie uzna - ostatecznie
    > możecie się spotkać w sądzie, a tam każda sprawa
    > traktowana jest indywidualnie. Co więcej - różne
    > sądy (instancje) mogą mieć różne zdanie.

    Nie jestem krewnym Kaczyńskiego -- raczej bym przegrał proces...
    [choć kto wie -- może przywódca zmieni się?... przewędruje
    metamorfozę bądź zostanie zmieniony przez suwerena na
    innego wodza...]



    >> Gdy zajrzałem do ST -- zobaczyłem kilka transakcji netowych...

    > Moim zdaniem: zależy od banku. Dwa dni to sporo.

    Citi dawał ubezpieczenie na 3 dni dla kart ze
    zdjęciem, więc raczej 2 dni to niezbyt wiele.






    >> Wyobraźmy sobie inną kradzież -- kelner wziął ode mnie kartę
    >> w restauracji i zwrócił, ale numerki zachował i wykorzystał
    >> po roku...

    > Zależy od banku. Świadome powierzenie karty innej osobie...

    Kiedyś zwyczajowo powierzało się kartę osobie przyjmującej zapłatę.
    Wczesne karty dlatego były wypukłe, że dawały odciski żelazkowe. ;)
    Żelazko było tak mocno nafaszerowane elektroniką ;) -- że wymagało
    wykwalifikowanej/profesjonalnej obsługi...

    > Kwestia czy trafiło tylko na Ciebie? I na czym polegało to "wykorzystanie".

    Ktoś z FR na AliExpres kupił coś, co otrzymał za pośrednictwem
    netu -- a zapłacił danymi z mej karty.

    > Wreszcie - skąd wiemy, że to kelner, a nie osobnik X z wczoraj?

    Bo X nie otrzymał ode mnie tej karty a kelner -- owszem.

    >> Akurat polskie transakcje są/bywają autoryzowane SMSem, ale
    >> gdy płacę na AliExpress -- forsa spływa bezszelestnie...

    > Jeśli kelner wykorzystał numer karty w necie to powinieneś
    > dostać zwrot. Aczkolwiek też kwestia kwoty, historii klienta...
    > Tak sobie myślę - dużo niewiadomych.







    >> Szukanie sprawcy jest IMO trudne -- kartę można ukraść (czy
    >> sfotografować) w Białymstoku a zapłacić nią w Jekaterynburgu,
    >> kupując coś w Chinach.

    > I po raz n-ty pytam: po co nadal banki umieszczają na kartach pasek?
    > Ukraść jak ukraść, ale pasek można skopiować, PIN podejrzeć.

    Chyba kamerą, bo oczami raczej nie podejrzysz.





    >> Może należytą starannością jest wydrapywanie kodów z plastyku?
    >> Lub niepłacenie kredytówkami w Chinach via net?

    > Dlatego ta definicja jest tak pomyślana, aby była odpowiednio "pojemna".

    Czyli beł_kotliwa?





    >> Zakładam, iż napisanie poprawnego/adekwatnego PINu na karcie jest
    >> niezachowaniem. ;) Zakładam też nieśledzenie mnie kamerami w celu
    >> pozyskania PINu... (czyli zakładam brak odpowiedzialności banku
    >> za transakcje dokonane z użyciem poprawnego PINu)

    > Problematyczne są transakcje z użyciem PIN. Wydaje mi się, że to
    > te głównie mogą prowadzić do sporów. Transakcje internetowe są
    > weryfikowane SMS. Jeśli nie - raczej nie powinno być problemu
    > ze zwrotem. Aczkolwiek jeśli mówimy o jakichś ekstremach (np.
    > od kilku miesięcy nie zauważyłeś, że pieniądze znikają z konta)
    > to już mam pewne wątpliwości.

    Jeśli ktoś nie ma podglądu via net -- może spostrzec dopiero
    na papierowym wyciągu, być może po paru miesiącach...

    >> -=-

    >> BTW -- kupiłem kilka drobiazgów na AliExpress w czasie jakiejś
    >> obniżki -- dwie rzeczy nie przywędrowały, za jedną dostałem
    >> zwrot bezdyskusyjnie, zaś w wypadku drugiej proponują mi
    >> cierpliwość... Kwota szalona (ponad 6 stów groszy) ale te
    >> drobiazgi są potrzebne...

    > Wydaje mi się, że to jednak zupełnie co innego: nieautoryzowane
    > użycie karty, fraud a niewywiązanie się sprzedawcy z umowy.

    Oczywiście, że co innego -- stąd 'BTW'.

    > Gdy OLT padło to osoby, które płaciły kartą dostawały zwrot
    > za bilety. Podobnie rzecz ma się w przypadku biur podróży.
    > Gotówką/przelewem - jest z tym problem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1