eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspostRe: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
  • Data: 2023-06-26 14:13:24
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 26 Jun 2023 07:07:16 +0200, cef wrote:
    > W dniu 2023-06-26 o 00:47, Robert Tomasik pisze:
    >> W dniu 25.06.2023 o 14:47, cef pisze:
    >>>>>> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    >>>>>> karty i w tym problem.
    >>>>> No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    >>>>> do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    >>>>> bo obciążany jest rachunek techniczny?
    >>>> Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem
    >>>> karty na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt
    >>>> nie wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako
    >>>> rozwiązanie zaproponowano mi zastrzeżenie karty.
    >>> Czyli normalnie opłaciłeś jakąś subskrypcję, która tylko
    >>> przy inicjacji wymaga podania numeru, daty ważności, danych i CVV
    >>> a potem obciążenie jest automatyczne i nie umiałeś tego zlikwidować
    >>> i piszesz tu jakieś banialuki o obciążaniu przez rachunek?
    >>
    >> Mniej więcej dokładnie tak. Z tym, że w między czasie zmieniły się dane
    >> karty, więc tej obciążyć się nie dało. Natomiast rachunek rozliczeniowy
    >> został ten sam. Stąd mój wniosek, że obciążenie realizowane jest w
    >> rachunku. Masz inny pomysł?
    >
    > Nie mam pomysłu, ale jestem pewny, że raczej rachunek nie ma z tym nic
    > wspólnego.

    Szczególnie, ze Robert sam przyznaje, ze sprzedawca raczej nie mógł go
    znac.

    Przychodzą mi na myśł dwa proste rozwiązania:
    a) bank karte zastrzegł, ale danych nie skasował. I gdzies tam dalej
    tkwiło połączenie z rachunkiem.
    Przyszło kolejne obciążenie na nr karty, system zastrzeżenia nie
    sprawdzał, tylko odszukal powiązany rachunek i obciążył.

    b) jakos nietypowo obciążyli ... ale jak - powołaliby sie na numer
    poprzedniej transakcji?

    Chyba jednak a), szczególnie, ze wiemy, ze po zastrzezeniu karty
    obciązenia jednak ciągle potrafią być realizowane ...

    > Wg mnie pewnie w danych, które podałeś do umowy, której nie doczytałeś -
    > bo jakieś
    > abonamenty zawsze są małymi literkami i z gwiadkami, mogły być
    > wystarczające.

    IMO - tego nikt w bankach nie bedzie analizował.

    Przyszło obciązenie jak zwykle, i zostało rozliczone.

    > A sprzedawca pewnie podaje imię nazwisko, kod transakcji i sumę i numery
    > mu nawet nie są potrzebne.

    IMO - nr karty jest mu potrzebny.
    I chyba niewiele wiecej.
    Zdaje sie, ze pozostałe dane, to są na etapie autoryzacji.
    I to głownie dla bezpieczenstwa sprzedawcy.
    Kolejne płatnośći moze już obciązać bez autoryzacji.

    Mogło sie zmienic kilka lat temu, jak zaczeli masowo włączac dodatkowe
    zabezpieczenia.

    Ma ktos jakiś dłuzszy abonament? Przestał sie płacic po wydaniu nowej
    karty, z nową datą ważności, ale z tym samym numerem ?

    E-toll PL Bilet przestał, ale to nie abonament, to moze inaczej
    obciązają.


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1