    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Numery seryjne Euro a "kraj pochodzenia"
    Date: Fri, 5 Aug 2016 11:29:44 +0200

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 8/4/2016 3:22 PM, Marcin wrote:

    >No to mają.
    >Ja też mam sporo banknotów euro.

    >jakies poparcie dla tej tezy.
    >Bo to mniej wiecej jakbyś powiedzial, że 5 zl wybite w Warszawie
    >pozostaje w Warszawie. Bardzo w to wątpie.

    No coz, zeby sie znalazlo poza Warszawa, to ktos musi wywiezc.
    Co sie oczywiscie zdarza, ale mysle, ze wiecej warszawiakow podrozuje
    do Gdanska niz np do Berlina :-)

    W Polsce o ile pamietam to zywot banknotu jest dosc krotki, wiec jego
    zasieg tez jest ograniczony.

    Przy czym u nas to sie wyspecjalizowane firmy za obrot gotowka
    wziely - przyjmuja od supermarketow, dostarczaja np Poczcie czy
    wsadzaja do bankomatow, wiec mozliwe, ze nie stanowi dla nich problemu
    przerzucenie ze Szczecina do Lublina czy odwrotnie.

    Sa ambitni, co sledza banknoty
    http://en.eurobilltracker.com/diffusion/

    >Zakladajac oczywiscie, ze kazde miasto bije swoje monety.

    A to sie o ile pamietam niedawno zdarzalo.
    Z tym, ze idea przyswiecala wrecz odwrotna - takie monety sa
    akceptowane tylko w danym miescie, wiec beda krazyc i nabijac lokalna
    gospodarke, a nie gdzies daleko :-)
    O ile pamietam to w koncu NBP powiedzial, ze to nielegalne.

    A tu nie ma NBP
    http://wiadomosci.onet.pl/prasa/miasto-ktore-ma-wlas
    ne-pieniadze/nd69r

    http://www.gazetalubuska.pl/wiadomosci/glogow/art/78
    03913,glogow-juz-ma-wlasne-pieniadze,id,t.html

    >Ale po co? To są czyjeś oszczednosci w gotowce. Po jaka cholere
    >uniewazniac banknoty i wymieniac na inne.

    Ale wiesz - mowimy o sytuacji np Grexit.
    Grecja kiedys tam zyskala prawo wymiany swoich drachm na euro.
    A teraz powiedzmy robi operacje odwrotna.

    I co z tymi euro, ktore wprowadzila do obiegu ?
    Po prawdzie, to tak jak mowisz - to co wyplynelo do innych krajow,
    powinno byc traktowane jako normalne euro.
    To co nie wyplynelo w sumie tez.

    >No chyba, ze robisz najazd na gotowke oszczednosci i je po prostu
    >wyparowujesz.

    No niby nie, ale chcesz obywatelom wymienic ich euro znowu na drachmy.
    A obywatele glupi nie sa - nie dadza sobie wymienic :-)
    I jak znam zycie od dawna trzymaja w skarpecie, albo na zagranicznych
    kontach.

    No i rzad ma problem, chyba, ze zmieni konta zwykle na walutowe ...

    >Ale wówczas nie wiem co by cie przed ludzmi ochronilo.

    no jak to co: policja, wojsko, FBI, wrodzona demagogia ... bo to jedna
    wymiana pieniedzy byla ?

    J.