eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiO tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł › Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
  • Data: 2011-01-08 19:08:00
    Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Ło rany, to chlopie zmien prace bo w tej obecnej Cie nie szanuja ! W
    >ciagu 10-ciu lat placa minimalna wzrosla o 100%, w ciagu 10-ciu lat
    >placa srednia wzrosla o jakies 70%, a Ty zarabiasz ciagle prawie tyle

    Uwierz że nie wszędzie jest tak pięknie ...

    Ja mieszkam w kujawsko-pomorskie i niestety panuje tu wielkie bezrobocie a
    zarobki sa nedzne ...
    Właśnie dlatego powstały u nas montownie (np. Sharp) ...

    Ja pracuję już 17lat i nie jest to moja pierwsza praca a już któraś z
    koleji. Zmianiałem na coraz lepiej płatne.
    Od 10lat pracuję w dużej bogatej firmie. Mimo że firma bogata to pracodawca
    wie że jest duże bezrobocie i może nie "szaleć" z podwyżkami ...
    Mimo że mam pracę bardzo odpowiedzialną i wymagającą dużej wiedzy i lat
    doświadczenia to niestety wiedza i kwalifikacje nie przekładają się na
    pensje ...
    Moi znajomi którzy pracują na zbliżonych stanowiskach też nie zarabiają duzo
    więcej odemnie lub nawet mniej ...
    Mam znajomego w Urzędzie Statystycznym i wiem jakie są prawdziwe zarobki w
    moim województwie ...

    Ostatnio byłem na rozmowie kwalifikacyjnej. Starałem się o pracę na takim
    samym stanowisku jaki wykonuję w wielkim koncernie. Otrzymalem od ręki tą
    pracę , tyle że ...
    Okazało sie że koncern postanowił "zaoszczedzić" i wszystkich nowych
    pracowników zatrudnia przez biura pośrednictwa. Dzięki temu płaci im dużo
    mniej (bo pracodawcą nie jest koncern tylko biuro pośrednictwa) , nie ma
    żandych bonusów , podwyżek i itd ...
    Jest tylko "pensja" zawsz taka sama bez żadnch dodatków ...
    Taki procownik II-gatunku , którego można zwolnić (bo kontrakt podpisywany
    jest na 18mc) ...

    Jak uslyszałem o tych super warunkach i pensji jaką proponują to wyśmiałem
    ich i wyszedłem ...

    >kredytu mial czekac 10 lat zeby na nie nazbierac - zostalbym z reka w
    >nocniku bo wiekszosc dzialek w okolicy bedzie juz wyprzedane, a te co
    >zostana beda 10 x drozsze (ja kupowalem dzialke za 12 pln / m2 a mam
    >52ar ;D

    Gdyby aby ...

    Gdybym wiedział że ceny działek tak wzrosną to 17lat temu bym kupił ziemię
    za grosze a zamiast mieszkania kupiłbym ziemię , a teraz mieszkał w super
    domu w super dzielnicy ...

    Takie gdybanie jest bez sensu ...
    Bo gdybym znał liczby w dużego lotka ...

    >To przeanalizuj teraz co byloby gdybys kariere zawodowa zaczal w 2003

    Nie wiem , nie chce gdybać ...
    Zapewne skończyło by się inaczej i musiałbym posiłkować się kredytem , bo
    niestety przy cenach obecnych na mieszkanie by mnie nie było stać ...
    Jednakże każdy ma inną sytuację i każdy moze podejśc do tego indywidualnie

    Co nie zmienia mojego podejścia że szanuję ludzi którzy zbierają pieniądze
    na swoje wymarzone mieszkanie/dom i nie chcą kredytu , a to co w tym czasie
    mieszkają z rodzicami/teściami czy wynajmuja mieszkanie to już ich sprawa