  • 1. Data: 2011-01-07 08:28:54
    Temat: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Naiwnych którzy w szczycie bańki spekulacyjnej nieruchomości kupili
    mieszkania płacąc 3000, 5000 a nawet 9000 zł za metr kwadratowy w Polsce nie
    brakuje. Wzięli kredyty we franku, który już poszedł 50% w górę i dalej
    rośnie, a zarabiają w złotówkach. Niby nie grali na giełdzie z powodu
    ryzyka, ale w komplecie połączyli kilka czynników ryzyka: opcję walutową,
    duży lewar, zakład o to że przez 30 lat będzie zdrowie i praca i załozenie
    wzrostu cen nieruchomości.

    Głupio się ożenić, drogo kupić i tanio sprzedać każdy głupi potrafi.

    Różne historie ludzie opowiadają, ale najlepiej rozmawia sie o konkretach.
    No to teraz konkretny przykład nieruchomości, którą miałem okazję wczoraj
    poznać organoleptycznie.
    Wejdź na stronę http://maps.google.pl/
    Wpisz w wyszukiwarkę: Delmestraße 96, Bremen, Deutschland
    Kliknij zdjęcie po lewej stronie aby zobaczyć nieruchomość w Street View.

    Kamienica jak widać w centrum miasta. Po południowej stronie jest
    niewidoczny z tej ulicy taras na 1 piętrze. Jest gotowa do zamieszkania, ale
    nowi właściciele zdecydowali się wypruć zupełnie zdrową instalację
    elektryczną, zerwać podwieszane sufity, wewnętrzne futryny, płytki i
    wykładziny. Ja bym stolarkę i instalacje zostawił, bo one i tak są zrobione
    porządniej niż w nowych budynkach w Polsce. Okna zespolone drewniane w
    stanie idealnym. Zero wilgoci. Dach zdrowy.
    Koszt utrzymania to 320 euro podatków na rok. Żadnych czynszów, żadnych
    funduszów remontowych, ani dopłat do części wspólnej bo nie ma części
    wspólnej. Do tego koszt śmieci, prądu i wody. Ewentualne remonty raz na
    kilkadziesiąt lat jak u wszystkich. Piwnica, parter, piętro i drugie piętro.
    Chyba też strych, ale nie oglądałem. W sumie 300 metrów kwadratowych.

    I teraz najlepsze.
    Została zakupiona za 75 000 euro. 1000 zł za metr kwadratowy. Za dwuletnie
    lub trzyletnie dochody, a o pracę tam łatwiej niż u nas.

    U nas idioci kupili zapleśniałe klitki za i płacą na remonty cieknących
    dachów, dojazdy z przedmieścia. W dodatku są niewolnikami rosnącego franka i
    kredytów na 30 lat. Durnie. Jeszcze tylko im solarów brakuje.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2011-01-07 08:51:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/7/2011 2:28 AM, Jan Werbinski wrote:
    > Głupio się ożenić, drogo kupić i tanio sprzedać każdy głupi potrafi.

    no i sie ciesz, ze jestes madrzejszy.

  • 3. Data: 2011-01-07 08:57:50
    Od: "adi" <a...@g...com>

    nie za bardzo rozumiem twoje przesłanie? logiczne jest że da sie znaleść
    tańsze nieruchomosci w inych krajach które proporcjonalnie do zarobków są
    dużo tańsze, ale chyba nie myślisz że pierwszy lepszy Polak pojedzie sobie
    tm i kupi taki dom bo jest taniej niż u nas. Branie kredytów jest rzeczą
    normala bo mało kto jest w stanie wybudować dom z wypłaty no ale jeśli ty
    się uważasz za lepszego i mądrzejszego to gratuluje

    Adi

  • 4. Data: 2011-01-07 09:00:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > nie za bardzo rozumiem twoje przesłanie?

    Juz wyjasniam - to zaproszenie dla sparring partnerow do trollingu, wlasnie
    przyjales.

  • 5. Data: 2011-01-07 09:05:42
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

    > U nas idioci kupili zapleśniałe klitki za i płacą na remonty cieknących
    > dachów, dojazdy z przedmieścia. W dodatku są niewolnikami rosnącego
    > franka i kredytów na 30 lat. Durnie. Jeszcze tylko im solarów brakuje.

    pochwal się więc ile zarobiłeś na kupnie tej lub podobnej kamienicy?

  • 6. Data: 2011-01-07 09:07:31
    Od: luc <b...@g...net>

    On 7 Sty, 09:28, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    [ciach]

    Ziew...

    pzdrwm
    luc

  • 7. Data: 2011-01-07 09:18:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.01.2011 09:28, Jan Werbinski pisze:

    [ciach brednie]

    Jasiu... Ty może pomyśl o jakiejś terapii - wyraźnie masz jakąś
    patologiczną obsesję.

    Pomijam już taki detal, że tylko jakaś bezdomna przybłęda może
    proponować kupno domu "gdziekolwiek gdzie taniej". W odróżnieniu od
    ciebie - większość ludzi ma rodziny.

  • 8. Data: 2011-01-07 09:40:44
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4d26dab9@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > Pomijam już taki detal, że tylko jakaś bezdomna przybłęda może
    > proponować kupno domu "gdziekolwiek gdzie taniej". W odróżnieniu od

    To jest przykład, a nie propozycja.

    Gdziekolwiek gdzie taniej, to zwykle oznaczało Polskę.

  • 9. Data: 2011-01-07 09:45:00
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > franka i kredytów na 30 lat. Durnie. Jeszcze tylko im solarów brakuje.

    pochwal się więc ile zarobiłeś na kupnie tej lub podobnej kamienicy?
    ----------------

    Zabawny jesteś.

  • 10. Data: 2011-01-07 09:48:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.01.2011 09:28, Jan Werbinski wrote:
> [...]
    > powodu ryzyka, ale w komplecie połączyli kilka czynników ryzyka: opcję
    > walutową, duży lewar, zakład o to że przez 30 lat będzie zdrowie i praca

    Czasem sie zgadza, czasem nie.

    > I teraz najlepsze.
    > Została zakupiona za 75 000 euro. 1000 zł za metr kwadratowy. Za
    > dwuletnie lub trzyletnie dochody, a o pracę tam łatwiej niż u nas.

    Wszystko fajnie, ale cena jest totalnie nierealna.
    W tej czesci miasta, podobne domy kosztuja _przynajmniej_ 200 000 euro
    wiecej.

    Albo z tym domem jest cos kompletnie nie tak, albo kupujacy mieli
    naprawde duze, wielkie szczescie.

    Ale faktem jest, ze mieszkania w Niemczech maja dosc podobne ceny za
    metr kwadratowy co w Polsce.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org