    From: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OF leci w ch...
    Date: Fri, 31 Dec 2010 14:30:52 +0000 (UTC)

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(a):

    > A to ciekawe. Bo gdzieś w papierach _jest_, że przelew ma być konta
    > właściciela lokaty. IMO niedouczony konsultant.
    > I nieczytający klient.

    Gdyby było tak jak piszesz, to należałoby dodać i bank który nie przestrzega
    własnego regulaminu.
    Ale w sytuacji o której ja mówię, to i masz racje i nie masz racji.
    W regulaminie jest mowa o tym że klient musi być posiadaczem rachunku, z
    którego jest dokonywany przelew. Przy kontach wspólnych można spełniać
    warunek bycia posiadaczem rachunku i równocześnie w przelewie mogą być inne
    dane osobowe, bo współposiadacza, który fizycznie wykonał przelew do OF.
    Gdyby podejść do interpretacji tego zapisu ortodoksyjnie, jak to robi
    wspomniane Meritum, to OF powinno odrzucać także wpłaty jeśli w przelewie
    jest inne imię i nazwisko, skoro uważają że przelew przyszedł od nie
    posiadacza. Tymczasem wygląda na to że OF, bo robi problemy tylko przy
    wypłatach, a wpłaty księgują bez problemu, jak leci.