    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: OFE się kończą
    Date: Thu, 27 May 2010 17:40:20 +0200

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
    news:4bfe17c2$0$2587$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Uważająm ZUS i OFE za bagno wsysające wszystko bezpowrotnie. W przypadku
    > ZUS mam 99,99% pewności, że zbankrutuje i będzie dawał jedynie zapomogę. W
    > przypadku OFE uważam, że prawdopobieństwo bankructwa to <90% i z tego
    > prostego rachunku wolę jednak być okradanym przez OFE.
    >
    > Widzę takie główne czynniki ryzyka OFE:
    > - ceny akcji są około 2-3 razy wyższe niż ich wartość a i tak są kupowane
    > na ślepo
    > - politycy zechcą uwłaszczyć kasę,
    >
    > i teraz dochodzi:
> [...]

    zgadzam sie z Tobą w 100%, oba sposoby to zwykła kradzież w imię
    wyimaginowanych świadczeń płatnych w biletach NBP których siła nabywcza
    bedzie spadać szybciej niż nominalny przyrost "zysków" w OFE i "indeksacji"
    w ZUS. Różnica jest tak niewielka że pomijalna :).
    ZUS jest jeden duży, OFE jest kilkanaście małych. Parę może upaść bez
    interwencji.
    Jak ZUS bedzie padał to w warunkach totalnej masakry.
    Zresztą szacowanie prawdopodobieństa to chyba nic nie da :).

    george