  • Data: 2010-02-24 20:42:07
    Temat: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal_Ko" <m...@n...org> wrote in message
    news:hm42on$6c4$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    Valdi pisze:
    > "Michal_Ko" news:hm425a$do7$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Ale te poglądy są od lat... tylko tak się składa, że zwykłych ludzi nikt
    > się
    > o zdanie nie pyta. Decyzje podejmują idioci rządzący danym krajem.

    No to się zgadza, tak jak np kuriozum z kilkukrotnymi referendami w tej
    sprawie... Czemu nie zorganizują w takim razie referendum w sprawie
    opuszczenia strefy? Swoją drogą- dobra inicjatywa dla np. Włochów lub
    też nawet Niemców :)

    > euro nie gwarantuje ochrony przed nadmiernym zadłużaniem (patrz Grecja)

    Do pewnego stopnia nie gwarantuje... Problemu jeszcze nie rozwiązali i
    pytanie, jak go rozwiążą... Akurat to jest jeden z mocniejszych
    argumentów pro euro.

    > itp.
    > trzeba powiedzieć jasno, że ten kilkuletni eksperyment polityczny
    > (ekonomicznym raczej tego nazwać nie można) nie wypalił...

    No aż tak to chyba jeszcze powiedzieć nie można, ale tworzenie wspólnego
    obszaru walutowego z tak zróżnicowanych krajów, bez kontroli nad
    deficytem, musiało do obecnej sytuacji prędzej czy później doprowadzić...

    > ile jeszcze
    > podogorywa, sztucznie podtrzymywany przy życiu aż w końcu padnie na swój
    > komuszy pysk? Nie mam niestety pojęcia. Liczę na to, że nastąpi to przed
    > wejściem Polski do eurozony ;)

    Tylko ja jakoś jestem przerażony konsekwencjami ekonomicznymi takiego
    upadku... Z dwojga "złego" już lepiej by było, jakby strefa euro
    przetrwała, za to uczestnicy wzięliby się w końcu po ludzku,
    wolnorynkowo, do reform gospodarczych... Jest przecież możliwość, że w
    obliczu braku innych opcji, euro stanie się własnie katalizatorem-
    ironicznie- wolnorynkowych przemian, żeby poprawić konkurencyjność
    gospodarek.

    żadnych reform nie bedzie. dodrukją kasę i po ptakach.
    Wydacą parę milionów na 100 stron "analizy" i na tym koniec.
    Bankierom zabawa z drukarką kończy sie wtedy gdy zaczną drukować w tempie
    nadmiernym.
    3% to akurat tyle aby nikt sie nie zorietnował ( Maastricht). Grecy troche
    przegieli i stąd wkurwienie
    "śmietanki". Poprawia proceduru i przez 5 lat nic im nie pozyczą to sie
    może w koncu nauczą nie igrać z bankierskim ogniem. Niemcy powiedzieli 3% to
    ma byc 3% bo inaczej to sie im "Hans" jeszcze
    w ich własnym kraju rzuci do gardła.

    george.