  • Data: 2009-06-29 22:27:32
    Temat: Re: [OT] Mała gotóweczka bez Belki - jak?
    Od: Bogusław Faja <zymen_out_@_out_zymen.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 23:54:12 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > stracić? NIE, zarobić minimalnie mniej TAK
    > optymalizować? TAK, popadać w paranoję NIE

    Przecież sama próba ucieczki przed Belką jest swego rodzaju popadaniem w
    paranoję. Maksymalnie z belki mozesz ugrac około 6% (zakładając, że dla
    minimalnych warunków lokaty przekroczysz próg odsetek 2,49 PLN). Ile to
    jest z faktycznej kasy? Najgorsze, że aby zaoszczędzić jak najwięcej,
    lokaty muszą być jak najmniejsze (oczywiście z pewnymi obostrzeniami).

    Także nazywanie podawania dokładnych danych paranoją - w takim kontekście -
    jest co najmniej w pewnym stopniu zaprzeczaniu samemu sobie.

    >>> 2. Z optymalizacją, pełen kapitał
    >>> 3. Optymalna kwota, niższa od kapitału

    > 3 bo może sobie coś kupię skoro i tak zeżreć ma podatek

    Chcesz oszczędzać kasę, minimalizujesz Belkę, ale tak naprawdę, to jeśli
    Belki się nie uda zminimalizować, to przejesz kapitał? :>>> To już jest
    całkiem irracjonalne. Wg. mnie liczenie Belki nie jest zajęciem samym przed
    siebie.

    > 4 może się sprężę i te kilka złotych dorzucę

    To znaczy, że kapitał początkowy jest większy, niż podany, czyli, że jedno
    z pól zostało wypełnione błędnie.

    > no tak i tego tyczą się obliczenia 1 i 2
    > 3 i 4 to stwierdzenie że inne kwoty są optymalne

    Dlatego mój kalkulator rozbija kapitał na kilka/kilkanaście lokat.
    Optymalne kwoty są zazwyczaj nie wyższe niż 1000-1500 zł. Im wyższa jest
    minimalna, optymalna, tym mniej się zaoszczędzi na Belce.

    pozdrawiam,