eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] Poczta Polska - listy priorytetoweRe: [OT] Poczta Polska - listy priorytetowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Witek" <w...@p...onet.fi>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Poczta Polska - listy priorytetowe
    Date: Mon, 14 Oct 2002 11:50:51 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 41
    Sender: w...@p...onet.pl@217.153.106.194
    Message-ID: <aoe42a$ioq$1@news.onet.pl>
    References: <ao4636$cio$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.153.106.194
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1034589066 19226 217.153.106.194 (14 Oct 2002 09:51:06 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 14 Oct 2002 09:51:06 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:207793
    [ ukryj nagłówki ]

    Ps. Jak to sie dzieje, ze moje listy sa zawsze w tych 4-6 % niedoreczonych w
    terminie ? ;-)))

    Poczta Polska Wyniki terminowości doręczeń

    Priorytet w terminie

    - Średnio 96,65 proc. przesyłek priorytetowych Poczty Polskiej trafiało w
    sierpniu do odbiorców w terminie, czyli dzień po nadaniu. W lipcu było to
    93,79 proc. - wynika z badań dotyczących jakości usług Poczty. Taki wynik
    jest zbliżony do rezultatów europejskich operatorów.
    Wkrótce rynek pocztowy w Polsce zostanie zliberalizowany zgodnie z wymogami
    UE i dlatego Poczta Polska (PP) musi podnieść jakość obecnych usług i
    wprowadzać nowe. PP od 1 lipca podzieliła swoje przesyłki na priorytetowe i
    ekonomiczne. Pierwsze powinny być doręczone w terminie D+1, czyli dzień po
    nadaniu. Kosztują one więcej niż przesyłki ekonomiczne, których termin
    doręczenia jest dłuższy. - Po wprowadzonej w lipcu kategoryzacji przesyłek
    jeszcze nie ogłaszaliśmy, jakie są nasze wyniki. Zanim podzieliliśmy
    przesyłki na priorytetowe i ekonomiczne, zakładaliśmy, że 80 proc. z nich
    będzie doręczanych terminowo. Wyniki badań prowadzonych w lipcu i sierpniu
    pokazują, że Poczta przekroczyła ten próg - powiedział Radosław Kazimierski
    z biura prasowego PP. W badaniach uczestniczyło 180 osób z całej Polski,
    które na zlecenie Poczty korespondowały ze sobą.

    Najszybciej do odbiorców trafiały przesyłki miejscowe, nieznacznie słabszy
    wynik PP odnotowała w przypadku doręczeń zamiejscowych. W każdym z tych
    przypadków odbiorcy dostawali w terminie ponad 90 proc. priorytetów.

    Wyniki polskiego przedsiębiorstwa odpowiadają standardom unijnym przyjętym
    przez działających w UE operatorów. Na przykład w Belgii w terminie D+1 musi
    być doręczonych 90 proc. przesyłek, w Holandii taki próg wynosi 95 proc., a
    w Szwecji 85 proc. Zagraniczne poczty zazwyczaj przekraczają te normy.
    Jeżeli jednak nie spełnią minimalnych wymogów, muszą o tym publicznie
    poinformować. Terminowość doręczeń jest ważna dla najważniejszych klientów
    poczt, czyli firm. Jeżeli poczty nie doręczą przesyłek klientów
    instytucjonalnych w terminie, to będą oni korzystać z usług firm
    kurierskich. M.P.

    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_021014/ekonomia/ekon
    omia_a_10.html


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1