  • Data: 2005-05-13 11:57:44
    Temat: Re: [OT] Prnews o zabezpieczeniach
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym momencie jak w BPHu masz 100000 zl to ci jednym przelwem mozna
    > to ukrasc.

    Super po prostu. Niemniej jednak na takie kwoty to trochę inne
    rozwiązania się powinno stosować - to powinno być po części na
    jakichś lokatach, oddzielonych rachunkach, w funduszach itd. Tak by by
    wyjąć trzeba było zerwać lokatę, odczekać troszkę aż środki spłyną,

    (oczywiście jeszcze lepiej gdy takie operacje wymagają dodatkowej
    autoryzacji, tu przypominam pojawiającą się od czasu do czasu dyskusję
    czemu w inteligo przelew między własnymi rach. jest zabezpieczony
    tanem...)

    > Wlasnie tam jest limit 5000 dziennie

    Nie mam konta w Citi więc nie wiem. Ale chyba bardziej niż ten limit
    ciekawe są systemy detekcji fraudów, zdaje się że pod tym względem
    Citi ma coś niecoś ciekawego. Oczywiście ma to uboczne efekty typu
    zholdowanie karty gościowi, który pojechał po raz pierwszy w życiu za
    granicę i próbuje tam jej użyć...

    > eee SMSkody czy odczyt tokena da rade :)

    Ani Token ani SMSkod nie da NIC więcej niż zdrapka. W szczegóły nie
    będę się wgłębiał z zrozumiałych względów.

    Coś by mógł dać SMS zawierający informację o tym jaką transakcję
    zlecono i wymagający potwierdzenia (funkcjonalnie jest to z grubsza
    identyczne do oddzwonienia z pytaniem o potwierdzenie przelewu). Ale
    to kosztowne a i niewygodne.