  • Data: 2008-02-02 09:22:33
    Temat: Re: Obliczanie podatku Belki?
    Od: "Z" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "S.T." <n...@p...onet.pl> wrote in message
    news:3c73.000000ef.47a330a6@newsgate.onet.pl...

    > A to co za naganianie? ;P
    >
    > Zaokrąglanie podstawy opodatkowania czy odsetek
    > to kwestia techniczna, a nie moralna.
    >
    > Nie protestujesz, że pobieranie podatku od odsetek jest nieuczcziwe,
    > a czepiasz się takich drobiazgów?
    > Zasady są jasne, przy wiekszych kwotach różnice z zaokrągleń są nieistotne
    > a przy mniejszych, równie dobrze możesz je wykorzystać na swoją korzyść.

    To akurat inna sprawa, ze osoba, ktora jednoczesnie splaca kredyt i ma
    odsetki z lokaty/konta musi placic podatek od otrzymanych odsetek, ale
    odliczyc sobie tych w kredycie juz nie moze. Czyli de facto placi podatek od
    straty, przykladowo gdy ktos (pomijam racjonalnosc takiego postepowania -
    wolno, bo czemu nie?) wezmie kredyt 10000 oprocentowany na 10% i umiesci go
    na lokacie oprocentowanej 5%.

    Taki urok rzadow - dziadek zarabia pieniadze (placi PIT), synek dostaje w
    spadku (pod. od spadkow), podarowywuje wnuczkowi (pod. od darowizn), ktory
    wrzuca na lokate (pod. Belki) po czym ja likwiduje i kupuje sobie samochod
    (VAT+akcyza, a jak sprowadzi spoza UE to jeszcze clo)...ktos chce policzyc
    efektywna stope opodatkowania? ;)

    pozdr